BBC Online nie spełniło obietnic

Takiego zdania są główni gracze na brytyjskich rynku wydawców treści online. Ich zdaniem, BBC Online wydaje rocznie 100 mln funtów na swoje serwisy internetowe, zamiast ustalonych 21 mln.

Pięciokrotne przekroczenie budżetu jest jednak tylko jednym z wielu zarzutów wobec BBC. Informacje o batalii konkurencji z dominującym wydawcą BBC podał MediaGuardian. W spór zaangażowani są m.in. News International, The Telegraph, The Mail oraz The Guardian. Zdaniem mniejszych graczy, BBC nadużywa swojej pozycji.

Przede wszystkim, stacja wydaje zbyt dużo na utrzymanie własnych serwisów internetowych. Konkurencja wyliczyła, że jest to ok. 75 mln funtów wydanych w kraju i 25 mln za granicą. Inne firmy nie są w stanie konkurować z takim potentatem.

Co więcej, wydawcy online zwrócili również uwagę na fakt, że internetowe wydanie BBC kopiuje u siebie większość ich pomysłów. Tym samym konkurenci nie mają nic nowego, czym mogliby do siebie przyciągnąć użytkowników. Wydawcy są zgodni również co do tego, że BBC powinno podawać odnośniki do informacji pochodzących z ich serwisów, a nie po prostu kopiować wiadomości.

Lista zażaleń wobec postępowania BBC Online na rynku internetowym zostanie przedstawiona rządowi w specjalnym raporcie wiosną przyszłego roku.