Australia: firma zapłaci 110 tysięcy dolarów za spam

Australijska firma Optus została ukarana za rozsyłanie wiadomości uznanych za spam. Spółka musi zapłacić 110 tysięcy dolarów kary.

Australijskie władze bardzo surowo podchodzą do firm, które zadręczają swoich klientów niechcianymi wiadomościami. W ostatnich dniach ukarano spółkę o nazwie Optus (zajmującą się dostarczaniem usług o charakterze telekomunikacyjnym).

Optus, zdaniem australijskiej komisji ds. mediów i komunikacji (Australian Communications and Media Authority - ACMA), wprowadził w błąd swoich klientów wysyłając do nich 20 tysięcy wiadomości SMS z reklamą swojej usługi. Użytkownikom w polu "nadawca" wyświetlił się numer 966, co znacznie utrudniało identyfikację (fakt ten, stał się głównym zarzutem i dowodem przeciwko Optus).

ACMA, nie uznało linii obrony australijskiej firmy telekomunikacyjnej. Optus argumentował bowiem, że odbiorcy wiadomości mogli oddzwonić pod podany numer i dowiedzieć się kto dokładnie stoi za kampanią reklamową.

Optus za rozesłanie 20 tysięcy wiadomości SMS musi zapłacić 110 tysięcy dolarów kary. Warto przypomnieć, że jest to druga co wielkości kara za spam jaką zasądziły kiedykolwiek australijskie władze.

Zobacz także:

Cisco: 90% maili to spam

McColo odłączony od sieci, zmniejszy się ilość spamu?