Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Audioteka.pl rozmawia z inwestorem

Właściciele Audioteki podjęli decyzję o rozszerzeniu grona udziałowców. W tym roku sklep z audiobookami ma zwiększyć tempo sprzedaży o 100 proc.

MDPL (spółka prowadząca sklep z audiobookami Audioteka.pl) należy w połowie do spółki Maxioma. Kolejne 50 proc. udziałów posiada notowana na GPW spółka K2 Internet SA.

Obecnie przedstawiciele spółki rozmawiają z funduszem venture capital o potencjalnej inwestycji rzędu 1,5 - 2 mln zł. Nie wiadomo o jaki fundusz dokładnie chodzi; dowiedziałem się tylko, że jest to podmiot zagraniczny.

Rozważana jest także oferta prywatna do większej liczby udziałowców i debiut na rynku New Connect. Spółka wykorzysta te środki do dalszego rozwoju platformy sprzedaży i intensyfikację działań marketingowych.

"Spółka zwiększy w tym roku sprzedaż przynajmniej o 100% i podobne tempo chcielibyśmy utrzymać w przyszłości. Patrząc na wielkość potencjalnego rynku wycena poniżej 10-12 mln zł byłaby dla nas raczej mało atrakcyjna" - komentuje Marcin Beme, członek Rady Nadzorczej MDPL Sp. z o.o. - "Jesteśmy leaderem sprzedaży audiobooków w formie plików do pobrania. Chcemy być leaderem tego rynku w ogóle, czyli sprzedawać znacznie więcej plików niż sprzedaje się obecnie audiobooków na płytach CD. Dzięki wygodzie korzystania z audiobooków jaką oferuje nasz serwis, dzięki współpracy z producentami telefonów (Nokia), dzięki współpracy z operatorami GSM (Orange) może stać się to możliwe nawet w ciągu dwóch lat."

Audioteka.pl rozmawia z inwestorem

W marcu spółka MDPL pozyskała fundusze na dalszy rozwój z PARP. Kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej wyniosła 617 tys. zł. Środki miały zostać przeznaczone na komunikację marketingową.

Polski rynek audiobooków, choć nadal młody, z roku na rok zwiększa swoją ofertę. Obecnie oferowanych jest łącznie 1420 polskich tytułów, a wartość rynku wzrosła w 2009 r. do 19,9 mln zł - wynika z raportu Nexto.pl.