Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników
-
- Anna Meller,
- 28.12.2006, godz. 10:22
Rok 2006 był zdecydowanie rokiem Web 2.0. W ciągu następnych 12 miesięcy będziemy obserwować dalszy wzrost władzy użytkowników - i to właśnie oni będą decydować o tym, w jakim kierunku będą rozwijać się internetowe przedsięwzięcia - zapowiada Adrjan Bakker, dyrektor zarządzający Allegro.
Przez cały rok 2006 obserwowaliśmy zdrowy wzrost. Patrząc na miniony rok, widzę dwie rzeczy. Po pierwsze ludzie stali się bardziej otwarci na kupowanie w internecie. Sam Internet stał się coraz bardziej popularny. Allegro.pl i pozostałe nasze serwisy mają coraz więcej użytkowników i klientów. To dobry znak. Druga rzecz - rok 2006 jest na pewno rokiem Web 2.0. To pokazuje, że sieć jest coraz bliżej użytkowników. I na odwrót. To dwa najważniejsze dla mnie "ruchy' w internecie.

Adrjan Bakker, dyrektor Allegro
2007
Ludzie będą spędzać coraz więcej czasu w sieci. W tej chwili nie widzę żadnego zupełnie nowego trendu. Największe niespodzianki i najlepsze pomysły są już chyba za nami. Na pewno rok 2007 będzie przebiegał pod znakiem wzrostu "władzy" użytkowników. To oni będą decydować, w jakim kierunku będą się rozwijać internetowe przedsięwzięcia i pomysły. Trudno określić, w którym kierunku to się rozwinie. Jedno jest pewne - internetowi biznesmeni muszą się liczyć ze zdaniem użytkowników na każdym kroku.
Rynek e-commerce będzie dynamicznie rósł w 2007 roku, zwłaszcza jeżeli chodzi o sklepy internetowe. Będzie ich coraz więcej. To naturalna droga ewolucji, bo ludzie zaczynają ufać rynkowi e-commerce. Zakupy w sieci są coraz bezpieczniejsze, prostsze i lepsze. A tego wymagają internauci.
Zobacz też:
Wywiad z Adrjanem Bakkerem
Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale
Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet
Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów
P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna
Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży
Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007