Apple wyprzedziło Google jako najbardziej wartościowa marka
-
- IDG News Service,
-
- 09.05.2011, godz. 12:00
Google po czterech latach zostało zdetronizowane. Nie jest już marką, która posiada największą wartość. Producent iPhone’a zanotował w ostatnim roku bardzo duży wzrost wartości i awansował na szczyt z trzeciego miejsca, które zajmował rok temu.
Według badań, wartość marki Apple wzrosła w ciągu roku z 83 mld do 152 mld dolarów. Google w tym samym czasie odnotowało spadek wartości marki o 2 proc. do 111,5 mld dolarów. Internetowy potentat utrzymywał się na pierwszym miejscu przez cztery lata.
Obie firmy mają zgoła odmienne modele biznesowe. Google jest skupione na darmowych serwisach i otwartych systemach. Firma Apple unika otwartego modelu, a stosuje, jak sama mówi, model zintegrowany - wyjaśnia Nigel Hollis, wiceprezes i główny analityk Millward Brown.
Jedno jest pewne, zintegrowane podejście pomaga Apple utrzymać spójność ważną dla silnej marki - dodaje Hollis. Niezależnie, czy jest to Mac, iPhone, iPod, czy iPad, projekt i interfejs produktów Apple jest zawsze znajomy i łatwy w użyciu.
W pierwszej dziesiątce marek znajduje się sześć firm technologicznych lub telekomunikacyjnych. Obok Apple i Google są to IBM na trzecim miejscu, Microsoft na piątym, AT&T na siódmym i China Mobile na dziewiątym. Na 35 miejscu pojawił się Facebook, który zaliczył wzrost wartości o 246 procent. Ciekawe jest też wyższa lokata największego sklepu online Amazon od największej sieci sklepów tradycyjnych Walmart.