Apple uruchomi własne radio internetowe
-
- Konrad Budek,
- 26.10.2012, godz. 16:11
Według doniesień agencji Bloomberga Apple już w przyszłym roku wejdzie na rynek z radiem internetowym. Pod wpływem tych informacji wartość akcji Pandora Media, właściciela obecnie najpopularniejszego radia internetowego, spadła o 12 proc.

Polecamy:
Decyzja giganta wynika między innymi ze spadającego zainteresowania płatnym ściąganiem muzyki z ich sklepu iTunes. W 2011 roku wzrost wartości zakupów dokonanych w iTunes wyniósł 8 proc., podczas gdy przez poprzednie pięć lat nie spadł poniżej 12 proc. Wytwórnie muzyczne, współpracujące z Apple szukają obecnie nowych metod zarabiania na muzyce, niż do tej pory.
Apple dysponuje złożonym ekosystemem urządzeń przenośnych, komputerów stacjonarnych i ponad 400 milionów zarejestrowanych kont na iTunes. Z tego względu ma możliwość dotarcia do szerokiego grona użytkowników. Radio internetowe chce ich osiągnąć poprzez wyspecjalizowaną aplikację, nie poprzez przeglądarkę. Aplikacja będzie przygotowana na wszystkie urządzania z logo jabłka. Użytkownicy będą mogli automatycznie kupić przed chwilą odsłuchany utwór w iTunes lub powrócić do niego, by go odsłuchać ponownie.
Firma chce wykorzystać swoją bazę klientów i pozycję na rynku, by wynegocjować lepsze warunki od wytwórni muzycznych, niż są w stanie osiągnąć konkurenci z tego rynku, między innymi Pandora. Nowości muzyczne mają być dostępne znacznie wcześniej niż u konkurencji. Służyć temu będą między innymi warunki już wynegocjowane przy sprzedawaniu muzyki od iTunes. Nieoficjalne informacje mówią o prowizji z każdej reklamy wyemitowanej w tym serwisie dla wytwórni muzycznych.
Jeśli Apple uruchomi serwis radiowy, będzie miało produkt reklamowy z którym nikt nie może się równać, zrzeszający urządzenia mobilne i stacjonarne, internet oraz właśnie radio mówi Rich Greenfield, analityk BTIG LLC.
Rynek reklamy staje się dla Apple coraz bardziej lukratywny, między innymi ze względu na ów ekosystem urządzeń i użytkowników. Firma dostarcza rozwiązania między innymi dla Procter & Gamble, którego reklamy pojawią się na wszystkich urządzeniach mobilnych firmy.