Apple kontra a.pl

Zdaniem Apple wygląd graficzny znaku towarowego sklepu fresh24.pl należącego do spółki Internet S.A., może wprowadzić w błąd potencjalnego klienta i tym samym naruszyć renomę firmy sprzedającej m.in. iPhone’a i iPada.

Pierwsze posiedzenie kolegium ds. spornych odbyło się 29. sierpnia. Apple zwrócił się o uznanie wcześniej odrzuconego jako bezzasadny sprzeciwu, który został złożony podczas rejestracji znaku towarowego fresh24.pl. Już wówczas firma widziała zagrożenie dla swojego znaku towarowego. Nie wyznaczono jeszcze daty kolejnego spotkania.

Urząd Patentowy RP będzie analizował argumenty stron biorąc pod uwagę podobieństwa dostarczanych przez firmy towarów i usług oraz podobieństwo logotypów. Dopiero po uznaniu, że na podstawie tych wskaźników przeciętny konsument może zostać wprowadzony w błąd, Urząd Patentowy może uznać roszczenie Apple wobec polskiego sklepu.

Informację jako pierwszy podał polski portal telepolis.pl, potem o sporze pisały już zagraniczne serwisy, w tym agencja Reutera oraz TheNextWeb. Reprezentująca Apple w Polsce kancelaria Baker & McKenzie odmówiła komentarza w tej sprawie. Radosław Celiński, prezes Internet S.A. uważa, że oskarżenia są absurdalne.

Internet S.A. prowadzi pod markami Fresh24.pl oraz a.pl delikatesy internetowe, oferują świeże produkty spożywcze.