Apple kontra a.pl
-
- Konrad Budek,
- 12.09.2012, godz. 10:09
Zdaniem Apple wygląd graficzny znaku towarowego sklepu fresh24.pl należącego do spółki Internet S.A., może wprowadzić w błąd potencjalnego klienta i tym samym naruszyć renomę firmy sprzedającej m.in. iPhone’a i iPada.
Prawo w eCommerce:
Urząd Patentowy RP będzie analizował argumenty stron biorąc pod uwagę podobieństwa dostarczanych przez firmy towarów i usług oraz podobieństwo logotypów. Dopiero po uznaniu, że na podstawie tych wskaźników przeciętny konsument może zostać wprowadzony w błąd, Urząd Patentowy może uznać roszczenie Apple wobec polskiego sklepu.
Informację jako pierwszy podał polski portal telepolis.pl, potem o sporze pisały już zagraniczne serwisy, w tym agencja Reutera oraz TheNextWeb. Reprezentująca Apple w Polsce kancelaria Baker & McKenzie odmówiła komentarza w tej sprawie. Radosław Celiński, prezes Internet S.A. uważa, że oskarżenia są absurdalne.
Internet S.A. prowadzi pod markami Fresh24.pl oraz a.pl delikatesy internetowe, oferują świeże produkty spożywcze.