Apple: Google Voice zmienia funkcjonalność iPhone'a

Program Google Voice nie został zaakceptowany przez Apple, ponieważ znacząco wpływa na doświadczenie użytkownika korzystającego z iPhone'a - producent smartfona wyjaśnił amerykańskiej Federalnej Komisji Łączności.

Wszystko o iPhone
Aktualności, wideo-testy, galerie: iPhone - mobilna rewolucja

Czytaj również:

Catherine Novelii z Apple w piśmie do komisji przekonywała, że "wbrew publikowanym w tej sprawie raportom, Apple nie odrzuciło aplikacji Google Voice, ale nadal ją analizuje". Przedstawicielka spółki oceniła ponadto, że program Google powiela podstawową funkcjonalność telefonu, zastępując przy tym oryginalny interfejs własnym systemem nawiązywania połączeń i wysyłania wiadomości tekstowych. W liście czytamy też, że Apple... nie wie nawet, czy Google Voice umożliwia wykonywanie połączeń VoIP.

Producent iPhone'a zwrócił za to uwagę na fakt, że aplikacja przesyła zawartość bazy kontaktów użytkownika na serwery Google, wobec czego chce "uzyskać od Google zapewnienie, że dane te będą wykorzystywane w odpowiedni sposób".

List jest odpowiedzią na wszczęte w lipcu br. przez FCC postępowanie wyjaśniające. Komisja chciała dociec, dlaczego koncern Apple nie zgodził się na umieszczenie programu Google w sklepie App Store, oferującym aplikacje dla iPhone'a.

Google Voice pozwala m.in. na korzystanie z telefonii VoIP oraz wysyłanie SMS-ów. Możliwość wykonywania tanich połączeń VoIP mogła więc godzić w interesy AT&T, jedynego operatora w Stanach Zjednoczonych, oferującego smartfon Apple. Nic dziwnego, że operator był podejrzewany o odegranie znaczącej roli w zablokowaniu aplikacji Google. AT&T przekonuje jednak, że żadne konsultacje z Apple w tej sprawie nie miały miejsca.

O zawartości App Store decyduje wyłącznie koncern Steve'a Jobsa (oceną zgłaszanych aplikacji zajmuje się 40-osobowy zespół). W ofercie App Store nie mogą znaleźć się programy do VoIP, których nie zaakceptowało AT&T - jest to element umowy pomiędzy obiema spółkami. Apple dopuszcza użycie w smartfonie niektórych aplikacji VoIP, np. popularnego Skype'a, ale tylko za pośrednictwem sieci Wi-Fi, a nie 3G.

Federalna Komisja Łączności prosiła Apple, AT&T i Google na ustosunkowanie się do przesłanych tym firmom pytań do piątku, 21 sierpnia. FCC opublikowała jedynie odpowiedź Apple, jednak wyjaśnienia pozostałych dwóch spółek są także dostępne w Sieci, m.in. na stronie Engadget.com.