Apple - 14% rynku w USA, OS X - 0,3% rynku w Polsce

Apple po raz kolejny zrobiło na analitykach dobre wrażenie. Do producenta Maców w lutym bieżącego roku należało 14 procent z wszystkich sprzedawanych na amerykańskim rynku komputerów.

Już w październiku minionego roku okazało się, że sprzęt firmy z Cupertino błyskawicznie zdobywa kolejne rzesze zwolenników. W jednym z kwartałów korporacja osiągnęła ośmiokrotnie wyższe tempo wzrostu niż wyniosła średnia w branży.

Według danych firmy analitycznej NPD, w lutym 2008 co siódmy (14%) sprzedawany w Stanach Zjednoczonych komputer miał na obudowie logo nadgryzionego jabłka. Firma wprowadziła na rynek o 64 procent więcej notebooków i o 55 procent więcej stacji roboczych niż rok wcześniej.

Specjaliści z branży IT utrzymują, że udostępniony niedawno niezwykle cienki MacBook Air zdobywa rzeszę nowych użytkowników - takich, którzy wcześniej niekoniecznie korzystali z iPhone'ów czy iPodów, a zatem nie mają żadnych doświadczeń ze sprzętem Apple.

Sadownictwo w Polsce

Prawdopodobnie ze względu na wysokie ceny, sprzęt Apple w Polsce raczej trudno uznać za popularny. Według ostatnich dostępnych statystyk gemiusTraffic, Mac OS X ma zaledwie 0,3% rynku.

Apple - 14% rynku w USA, OS X - 0,3% rynku w Polsce

Udział systemów operacyjnych w polskim rynku. Na pierwszym miejscu nadal Windows XP (źródło: gemiusTraffic)

Większa liczba internautów korzysta nawet z niezbyt szanowanego Windows Millennium (0,3%) oraz rozmaitych dystrybucji Linuksa (0,4%). Windows 2000 gości na 1,2% komputerów, Windows 98 - na 1,5%.

Dokładnie rok od oficjalnej premiery Vista zdobyła w Polsce 6,4% rynku. Niekwestionowanym liderem jest Windows XP z udziałem wynoszącym 89,6%.

Aktualizacja: 20 marca 2008 15:35

Tekst został uaktualniony o opublikowane dziś, najnowsze wyniki badania gemiusTraffic. Zgodnie z nimi Mac OS X ma 0,3% (wcześniej: 0,2%) polskiego rynku, Windows XP - 89,6% (wcześniej: 89,7%), Vista - 6,4% (wcześniej: 6,3%).

Dodatkowe informacje w materiale oraz na wykresie.