Antyreklamowa marchewka

EarthLink chce pozyskać więcej klientów na usługi dostępowe, oferując swoim użytkownikom w pakiecie także system blokujący wyświetlanie się reklam pop-up.

EarthLink chce mocniej konkurować z innymi portalami dostępowymi – AOL i MSN. W związku z tym na promocję i reklamę nowej wersji swojego oprogramowania dostępowego przeznaczyć chce 10 mln USD. Użytkownicy otrzymają w pakiecie m.in. program do blokowania emitowanych pop-up-ów.

Możliwość odcięcia użytkownika od wymienianych jako najczęstsze źródła irytacji w Sieci reklam typu pop-up czy pop-under, w założeniu ma potencjalnemu klientowi uświadomić różnicę w ofercie EarthLink i AOL czy MSN. EarthLink i portal Microsoftu zresztą ręka w rękę w agresywny sposób starają się obecnie odbierać klientów AOL-owi. Dzieje się tak od czasu ogłoszenia przez AOL słynnej podwyżki ceny podstawowego pakietu usługi dial-up. Obecnie konkurenci America OnLine wykorzystują też irytację internautów zalewem reklam i spamu w skrzynkach pocztowych.

Program blokujący pop-up-y wejdzie w skład najnowszej wersji TotalAccess 2003, oprogramowania dostępowego EartLink. Nowa wersja TotalAcces jest pierwszą modernizacją od ponad trzech lat. TA 2003 ma być kierowana głównie do internautów zainteresowanych dostępem szerokopasmowym.

Obecnie EarthLink świadczy usługi dostępowe dla 4,9 mln użytkowników. Dla porównania, w marcu br. AOL obsługiwał 34 mln osób, a MSN – 7,7 mln.