Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Amerykański rynek e-reklamy: 4,6 mld USD w I półroczu

Jak wskazuje najnowszy raport Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers, w pierwszych sześciu miesiącach br. nastąpił prawie 40% wzrost w wydatkach na reklamę internetową w USA w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Największy wzrost zanotował sektor płatnych odnośników.

IAB poinformowało, że w drugim kwartale br. przychody z tytułu reklamy online osiągnęły w USA poziom 2,37 mld USD. Oznacza to wzrost o 42,7% w stosunku do drugiego kwartału 2003 roku. Z kolei w odniesieniu do pierwszych trzech miesięcy kolejny kwartał przyniósł wzrost o 6%.

W raporcie przeczytać możemy, że pierwsze półrocze amerykański rynek reklamy zamknął kwotą 4,6 mld USD. W porównaniu z rokiem 2003 nastąpił prawie 40% wzrost w wydatkach.

Najbardziej dynamicznie rozwija się rynek płatnych odnośników. W drugim kwartale br. przychody z reklamy w wyszukiwarkach wyniosły 947 mln USD, stanowiąc 40% przychodów z wszystkich form e-promocji. Na drugim miejscu pod względem udziałów znalazły się reklamy statyczne (głównie bannery i ich pochodne) - te formy przyniosły 474 mln USD przychodu. Reklamy typu rich media uplasowały się dopiero na 5 miejscu, generując 189 mln USD przychodu.

Sektorem, który pozyskuje najwięcej reklamodawców, jest sektor konsumencki (49%). 18% wszystkich przychodów z reklamy online przypada w udziale branży komputerowej. Niewiele mniej otrzymuje branża usług finansowych (17%). Z kolei media dostają 10% przychodów z e-reklamy.

Więcej:

http://www.iab.com