Amerykanie obejrzeli 12 mld wideo online w maju

O 45 proc. wzrosła w maju oglądalność filmików wideo w porównaniu do analogicznego okresu w 2007 r - podało comScore. Podczas gdy serwisy należące do Google (głównie YouTube) wyraźnie dominują, swój zasięg powoli zwiększa również Fox Interactive Media. Właściciel MySpace zwiększył oglądalność emitowanych wideo o 1,3 proc. (porównując do kwietnia) i posiada obecnie 6,4 proc. tortu.

To serwisy Google są miejscem, gdzie amerykańscy internauci najczęściej oglądają filmiki - 35 proc. wyświetlonych w maju wideo pochodziło właśnie stamtąd (ok. 4,2 mld wyświetleń). Silnikiem tej dominującej pozycji jest YouTube, które generuje najwięcej wyświetleń spośród wszystkich stron Google, bo aż 98 proc. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje Fox Interactive Media (778 mln wyświetlonych filmików), a trzecie miejsce zajmują strony Yahoo! (347 mln wyświetlonych filmików). Na czwartym miejscu jest Microsoft, którego filmiki obejrzano 246 mln razy (2 proc. ogółu obejrzanych filmików w USA).

Według badań, typowy amerykański internauta obejrzał w maju 85 filmików. Najwięcej osób, bo aż 83,8 mln przyciągnęło na swoje strony wideo Google. Serwisy Fox odwiedziło 60,8 mln internautów.

Amerykanie obejrzeli 12 mld wideo online w maju

Ranking obejmuje strony zawierające content wideo. Źródło: comScore Video Metrix

Badanie comScore pokazało także, że już ponad 74 proc. amerykańskich internautów oglądało wideo online. Podobnie sprawa ma się w Niemczech, gdzie 74,4 proc. osób oglądało już filmy w sieci. U naszych zachodnich sąsiadów również króluje YouTube (38.2 proc. ogółu obejrzanych filmików), a na kolejnych miejscach znajdują się Vivendi oraz RTL Group Sites.