Amerykanie obejrzeli 12 mld wideo online w maju
- Artur Małek,
- 16.07.2008, godz. 10:30
O 45 proc. wzrosła w maju oglądalność filmików wideo w porównaniu do analogicznego okresu w 2007 r - podało comScore. Podczas gdy serwisy należące do Google (głównie YouTube) wyraźnie dominują, swój zasięg powoli zwiększa również Fox Interactive Media. Właściciel MySpace zwiększył oglądalność emitowanych wideo o 1,3 proc. (porównując do kwietnia) i posiada obecnie 6,4 proc. tortu.
To serwisy Google są miejscem, gdzie amerykańscy internauci najczęściej oglądają filmiki - 35 proc. wyświetlonych w maju wideo pochodziło właśnie stamtąd (ok. 4,2 mld wyświetleń). Silnikiem tej dominującej pozycji jest YouTube, które generuje najwięcej wyświetleń spośród wszystkich stron Google, bo aż 98 proc. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje Fox Interactive Media (778 mln wyświetlonych filmików), a trzecie miejsce zajmują strony Yahoo! (347 mln wyświetlonych filmików). Na czwartym miejscu jest Microsoft, którego filmiki obejrzano 246 mln razy (2 proc. ogółu obejrzanych filmików w USA).
Według badań, typowy amerykański internauta obejrzał w maju 85 filmików. Najwięcej osób, bo aż 83,8 mln przyciągnęło na swoje strony wideo Google. Serwisy Fox odwiedziło 60,8 mln internautów.
Badanie comScore pokazało także, że już ponad 74 proc. amerykańskich internautów oglądało wideo online. Podobnie sprawa ma się w Niemczech, gdzie 74,4 proc. osób oglądało już filmy w sieci. U naszych zachodnich sąsiadów również króluje YouTube (38.2 proc. ogółu obejrzanych filmików), a na kolejnych miejscach znajdują się Vivendi oraz RTL Group Sites.