Amazon wydaje tańszego Kindle'a z reklamami
-
- 13.04.2011, godz. 10:15
Producent popularnego czytnika e-booków z ekranem w technologii elektronicznego atramentu postanowił wydać tańszą wersję swojego urządzenia. Od modelu Wi-Fi odróżnia go niższa cena, dodatkowe promocje oraz obecność reklam wyświetlanych na ekranie głównym i na specjalnych sponsorowanych wygaszaczach ekranu.


Reklama na pasku u dołu ekranu głównego (po lewej). Aplikacja AdMash (po prawej).
Polecamy:
Zobacz też:
Jeśli komuś nie przeszkadzają reklamy, to będzie mógł nabyć czytnik firmy Amazon w niższej cenie. Innych mogą zachęcić specjalne oferty, które związane są z nową wersją Kindle'a. Będą to różnego rodzaju obniżki i promocje, a w tym audiobooki i albumy MP3 w cenie 1 dolara.
Z nową wersją czytnika Kindle ukaże się darmowa aplikacja i strona AdMash, na której użytkownicy będą głosować i wybierać, która z dwóch wersji reklamy danej firmy ma pojawiać się na ekranach ich urządzeń. Jako pierwsi swoje produkty zaprezentują Buick, Olay, Visa i Amazon.com Reward Card.
Pomysł na obniżenie ceny produktu dzięki wprowadzeniu reklam jest dość ciekawy. W teorii, niższa cena może prowadzić do zwiększenia liczby użytkowników, a to powinno podnieść przychody z reklam. Ich wzrost mógłby prowadzić do dalszego obniżania ceny urządzenia.
Wydaje się, że reklamy w czytniku e-booków Amazon nie będą nachalne i nie powinny przeszkadzać w korzystaniu z możliwości urządzenia. Na pewno jednak pomysł nie każdemu przypadnie do gustu. Kindle z reklamami i specjalnymi ofertami zostanie wydany 3 maja.