Amazon wchodzi w telewizję internetową

Amazon planuje uruchomić wypożyczalnię filmów i programów telewizyjnych, która wystartować może już pod koniec roku. Trwają rozmowy z największymi koncernami mediowymi.

Największa na świecie księgarnia internetowa pracuje nad stworzeniem usługi abonamentowej za pośrednictwem której internauci mogliby oglądać programy telewizyjne i filmy. Obecnie prowadzone są rozmowy z koncernami medialnymi (m. in. General Electric, NBC Universal, Time Warner, Viacom) zainteresowanymi współpracą z Amazonem w tym obszarze - informuje "The Wall Street Journal". Na dzień dzisiejszy w Amazonie za 1,99 USD kupić można jedynie pojedyncze odcinki seriali telewizyjnych.

Działanie Amazona stanowić może konkurencję dla takich firm jak Netflix, Hulu czy Google, który ostatnio również rozpoczął rozmowy z hollywoodzkimi studiami filmowymi na temat odpłatnego udostępniania ich materiałów na YouTube. Netflix oferuje obecnie streaming starszych materiałów wideo do oglądania za pośrednictwem dekoderów lub konsoli do gier w miesięcznym abonamencie w wysokości 10 USD. Hulu odpłatnie udostępnia nowe odcinki programów telewizyjnych.

Nie śpi również Apple, który już niebawem zaprezentować ma najnowszą wersję dekodera Aple TV do oglądania zakupionych w iTunes filmów i seriali. Wg planów, Apple sprzedawać chce 99% materiałów produkcji Fox, Walt Disney i ABC.

Wiele wskazuje na to, że internetowej wypożyczalni wideo w Amazonie spodziewać się można już w okresie świątecznym. Przedstawiciele koncernów medialnych NBC Universal, News Corp., Viacom i Time Warner nie komentują jednak tych doniesień.

Źródło: http://online.wsj.com