Amazon uruchamia serwis B2B - Amazon Supply
-
- Konrad Budek,
- 27.04.2012, godz. 09:51
W ofercie nowego portalu znajduje się ponad 500 tysięcy artykułów w czternastu różnych kategoriach. Są to między innymi narzędzia, miarki, instrumenty laboratoryjne i artykuły biurowe.
Polecamy:
Sklep został uruchomiony na fundamentach zakupionej w 2005 roku firmy Small Parts sprzedającej zaopatrzenie dla laboratoriów medycznych i naukowych. W Ofercie Amazon Supply znajdują się między innymi precyzyjne wagi aptekarskie.
Na stronie można dokonywać zarówno zakupów hurtowych jak i detalicznych. Przy jednoczesnym zamawianiu artykułów biurowych, czystościowych i zaopatrzenia do warsztatu łatwej przekroczyć barierę 50 dolarów za zamówienie, co gwarantuje darmową dostawę.
Amazon konkuruje z Apple i FedEx
Obserwatorzy rynku wskazywali na rywalizację Amazon.com z Apple ze względu na gwałtownie rozwijające się usługi w AppStore, oferujące podobną treść co wirtualna księgarnia Amazon. W podobny sposób komentowano wejście Kindle Fire, który miał konkurować bezpośrednio z iPadem i innymi tabletami.
Michael Kanellos z Forbes zwraca uwagę, że Amazon uruchamiając serwis B2B stara się zabezpieczyć swoją przyszłość poprzez dostarczanie zarówno materiałów, jak i usług przewozowych, czym bezpośrednio konkuruje z takimi firmami jak FedEx. Dzieje się tak, gdyż Amazon już w tej udostępnia swoje strony i rozwiązania innym firmom (np. magazyny i rozwiązania logistyczne), podobnie jak robi to FedEx.
Ale według portalu Spend Matters powstaje pytanie, jak Amazon, którego główną siłą napędową są zakupy detaliczne, poradzi sobie z szybkim przewozem na przykład tony śrub lub zaworów.
Amazon poprawia logistykę
Amazon zakupił niedawno firmę Kiva specjalizującą się w konstrukcji robotów obsługujących magazyny. Optymalizacja pracy w Amazon, zwłaszcza w ogromnym magazynie w Phoenix, została z detalami opisana przez San Francisco Chronicle jako jedna z największych inwestycji firmy w ostatnich latach.
Dlatego też, według przewidywań Forbesa, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że firma w przyszłości rozdzieli się na segment detaliczny, skierowany do konsumentów indywidualnych, oraz część B2B wraz z ofertą transportową.