Amazon pomaga afiliantom w rekomendowaniu produktów
- Artur Małek,
- 03.07.2008, godz. 12:17
Amazon.com zmodyfikował linki, które jego afilianci umieszczają na swoich stronach, a przez które to linki można się dostać bezpośrednio na stronę sklepu. Nowe rozwiązanie nazywa się Page Recommender Widget i zaprojektowane jest tak, aby zwiększyć liczbę odsłon jak i czasu spędzonego na stronie afilianta.
Widget proponuje osobie będącej na witrynie inne podstrony, którymi mogłaby być ona zainteresowana. Jak czytamy w informacji, którą Amazon.com kieruje do swoich afiliantów - " Rekomendacje pojawią się w aplikacji po pewnym czasie, gdy Amazon przeanalizuje zachowanie internautów na twojej stronie. W pierwszej kolejności będą wyświetlane podstrony cieszące się największą popularnością."
Razem z rekomendacją stron, nowy widget wyświetlał będzie reklamy Amazon o jak najlepiej dostosowanej do potrzeb internauty treści. W ten sposób osoba, która znajdzie dzięki rekomendacji coś interesującego na stronie, będzie mogła od razu kupić związany z treścią przedmiot (np. książkę).
Adwokaci prywatności mogą nie być oczarowani nową funkcjonalnością, jako że śledzi ona aktywność użytkownika na stronach. Podobnie sprawa miała się z programem Beacon wprowadzonym przez Facebook, gdzie rejestrowano poczynania internautów. Z drugiej jednak strony, istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownicy mogą nawet nie zauważyć, że Amazon ich śledzi.