Amazon.com też słabo

Zwykle najlepszy czwarty kwartał przyniósł zaskoczenie. O ile w tym okresie w 2004 roku zysk netto spółki wyniósł 347 mln USD, w czwartym kwartale 2005 roku było to 199 mln USD. Na szczęście pozostałe wskaźniki kwartalne i roczne wypadły zgodnie z oczekiwaniami analityków giełdowych i ceny akcji spółki spadły o jedyne 8%.

Wartość sprzedaży wyniosła w czwartym kwartale 2,98 mld USD, wzrosła więc o 17% w stosunku do tego samego okresu w 2004 roku. Zysk netto wyniósł 199 mln USD wobec 347 mln rok wcześniej.

W całym 2005 roku wartość sprzedaży wyniosła 8,49 mld USD, podczas gdy rok wcześniej miała wartość 6,92 mld USD. Zysk netto za 2005 rok wyniósł 359 mln USD, podczas gdy rok wcześniej było 588 mln USD.

Przewidywania przychodów w pierwszym kwartale bieżącego roku przedstawione przez spółkę również zawiodły Wall Street. Amazon mówi o wyniku w przedziale 2,14 - 2,29 mld USD, giełda oczekuje średnio 2,28 mld USD.

Jedną z głównych przyczyn niższych niż oczekiwano wyników finansowych jest duże obciążenie spółki kosztami przesyłek w programie Amazon Prime. Za 79 USD rocznie sklep dostarcza zamówiony towar w ciągu maksymalnie dwóch dni do klienta. Koszty przesyłek wzrosły według agencji Reuters o 17%.

***

Wyniki Google również rozczarowały