Amazon.com: najlepszy okres świąteczny w historii firmy

Sklep internetowy Amazon.com podsumował tegoroczny okres świąteczny. Był on najlepszy spośród czternastu odnotowanych w historii firmy. Rekord zamówień padł 15 grudnia. Klienci kupili w tym dniu ponad 6,3 miliona produktów. Oznacza to, że w każdej sekundzie zamawiano blisko 73 pozycje z bogatej oferty sklepu.

Sklep Amazon.com najwyraźniej nie odczuł w tym roku skutków kryzysu finansowego. Zakończony okres świąteczny był najlepszy spośród czternastu odnotowanych w historii firmy. Zamawiane produkty trafiły do ponad 210 krajów. Firmie udało się zrealizować na czas ponad 99% zleceń. Najwięcej złożono ich 15 grudnia. Klienci zdecydowali się w tym dniu na zakupienie ponad 6,3 miliona produktów, co oznacza, że w każdej sekundzie zamawiano blisko 73 pozycje z bogatej oferty sklepu.

W okresie od 15 listopada do 10 grudnia co 2,5 minuty sprzedawany był pakiet Microsoft Office 2007 w wersji Home and Students. Wszystkie sprzedane egzemplarze książki Stephenie Meyer pod tytułem "Breaking Down" ułożone jeden za drugim osiem razy osiągnęłyby Mount Everest, natomiast dostarczone klientom urządzenia GPS ważyły tyle co 151 aut Mini Cooper.

Na liście najlepiej sprzedających się produktów elektronicznych w okresie od 15 listopada do 19 grudnia znalazły się między innymi 52-calowy telewizor LCD (Full HD) firmy Samsung, odtwarzacz Apple iPod touch 8 GB i netbook Acer Aspire One. Kategorię gier zdominowała konsola Nintendo Wii wraz z akcesoriami. Wśród filmów na płytach DVD i Blu-ray największym wzięciem cieszyły się Wall-E i Mroczny Rycerz (The Dark Knight). Uznaniem internautów zainteresowanych płytami audio obdarzona została między innymi Enya i jej album And Winter Came. Do grona najchętniej kupowanych programów poza wspomnianym już pakietem Office w wersjach dla komputerów PC i Mac zaliczał się również Norton Antivirus 2009.