Amazon chce pobić iPoda

Amazon.com nie chce potwierdzić, czy planuje wyprodukowanie własnego odtwarzacza mp3 i stworzenie muzycznego sklepu internetowego. Media donoszą jednak, że spółka zamierza się wedrzeć na rynek dotychczas niemal w całości zajmowany przez firmę Apple.

Amerykańska gazeta Wall Street Journal opublikowała materiał, w którym twierdzi, że Amazon prowadzi zaawansowane rozmowy z największymi koncernami z branży muzycznej na temat stworzenia odtwarzacza mp3 i internetowego sklepu muzycznego pod marką Amazon. Byłaby to bezpośrednia konkurencja dla produktów Appla - popularnego odtwarzacza iPod i sklepu internetowego iTunes. Odtwarzacz mp3, wyprodukowany dla Amazon prawdopodobnie przez Samsunga, będzie niedrogi i bezpośrednio powiązany z usługami sklepu internetowego. Amazon będzie go dotował i wiązał użytkowników umową na dłuższy czas, na zasadzie podobnej jak czynią to operatorzy telefonii komórkowej.

Eksperci twierdzą, że księgarnia Amazon.com, sprzedająca więcej płyt CD niż ktokolwiek inny na świecie, ma wszelkie atuty by złamać monopol koncernu Apple. A jest o co walczyć - Apple sprzedał do tej pory ponad 42 miliony egzemplarzy iPoda. Jest to bezdyskusyjnie najpopularniejszy przenośny odtwarzacz na świecie. Policzono, że w okolicach Bożego Narodzenia 2005 roku Apple sprzedawał średnio około stu iPodów na minutę.

Rzecznik prasowy spółki Amazon.com nie zaprzeczył tym rewelacjom - powiedział tylko, że nie zamierza komentować żadnych plotek i spekulacji. Dla wszystkich jednak jasnym jest, że spółka Amazon szykuje coś dużego. W przeciągu ostatnich trzech miesięcy wydała ponad 132 miliony dolarów na badania, w ciągu roku zatrudniła też ponad 3000 ludzi, w tym wielu programistów, którzy prawdopodobnie pracują nad nową muzyczną usługą księgarni internetowej Amazon.