Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Alma24.pl: byliśmy liderem już w ubiegłym roku i prawdopodobnie będziemy w tym

Jak się dowiedzieliśmy, przychody Alma24.pl mają wynieść w tym roku 33 mln zł. Co więcej, jak mówi Stanisław Krzaklewski, dyrektor projektu internetowego, Alma24 miała osiągnąć najwyższe przychody w branży e-delikatesów także w ubiegłym roku. Wartość sprzedaży miała być wyższa niż we Frisco.pl.

Alma24.pl: byliśmy liderem już w ubiegłym roku i prawdopodobnie będziemy w tym
W tym roku spodziewacie się 33 mln zł przychodów. To sporo, jak na internetowy spożywczak ...

Stanisław Krzaklewski: Koncentrujemy się na usłudze i jakości produktów - wyniki są pochodną. Jesteśmy największym sklepem w swojej branży, ale na rynku który jest bardzo niszowy. Czas na satysfakcję z wyników sprzedaży przyjdzie jak będziemy ją liczyć w setkach milionów.

Z roku na rok notujecie dynamikę 100 proc. wzrostu przychodów. Jakim czynnikom zawdzięczacie ten wynik?

Dostępności usługi - jesteśmy w większości dużych miast i nie tworzymy barier typu "możesz zamawiać ale powyżej 300 zł. U nas może Pan zamówić tylko 30 dkg wędliny i takie zamówienie zrealizujemy. Drugim istotnym czynnikiem jest marka Delikatesów Almy znana na rynku z najwyższej jakości produktów - co z pewnością zwiększa zaufanie do tej formy zakupów. Największym czynnikiem wzrostu jest lojalność naszych klientów

wynikająca ze świadomości jak dużo czasu oszczędzają robiąc zakupy w Alma24.pl (3h tygodniowo - 156h rocznie).

Czy sądzicie, że tegoroczny wynik w przychodach da wam pozycję lidera na rynku e-delikatesów w tym roku?

Prawdopodobnie tak się stanie - ale nie jest to główny cel naszej działalności. Najistotniejsza jest najwyższa jakość produktów i korzystna dla klienta oferta całej usługi.

Na czym polega synergia ze stacjonarnym sklepem Alma? Jakie są zalety stacjonarnego ramienia, a jakie wady (np. czy nie możecie proponować towarów taniej niż w sklepie stacjonarnym)?

Oferowany towar w Alma24 ma te same ceny co w sklepie. Sprzedaż odbywa się z Delikatesów Alma. Zalety i wady takiego rozwiązania to temat na dużą rozprawę - ale z pewnością zaleta to dostęp do najwyższej jakości produktów.

Czy dajecie klientom e-sklepu możliwość odbioru towarów w sklepie stacjonarnym?

Nie.

Co sądzi Pan o Fresh Boxach - usłudze wprowadzonej przez Frisco, dzięki której klienci odbierali towary w skrzynkach podobnych do Paczkomatów 24/7. Czy rozważacie możliwość wprowadzenia takiej opcji?

Moim zdaniem to zły pomysł. Klienci nie potrzebują dużych zakupów spożywczych w biurze tylko w domu.

Klienci są chyba podobnego zdania, skoro o tym pomyśle nasza konkurencja jeszcze niedawno promująca tą koncepcję nie chce nawet rozmawiać ...

Alma24.pl: byliśmy liderem już w ubiegłym roku i prawdopodobnie będziemy w tym

Czy to prawda, że Frisco miał w 2009 r. niższe przychody ze sprzedaży niż zadeklarowane 20 mln zł?

Pytanie o wysokość przychodów proszę skierować do naszej konkurencji. Z naszych danych wynika że Alma24.pl była największym sklepem w swojej branży już w ub. roku.

Jaki rodzaj asortymentu jest najpopularniejszy wśród waszych klientów?

Klienci kupują dokładnie tak samo jak robią to w tradycyjnych sklepach. Niezależnie czy jest to nabiał, mięso czy pieczywo. Więcej sprzedajemy produktów ciężkich jak napoje, cukier, mąka. Stosunkowo dużo sprzedajemy produktów Tylko w Alma oraz Krakowskiego Kredensu. Są one dostępne tylko w Delikatesach Alma.

W jakich miastach generujecie największy przychód ze sprzedaży?

W Warszawie i Krakowie.

Jaki czynnik jest teraz najważniejszy w działalności e-delikatesów w Polsce?

Po pierwsze jakość, po drugie jakość i po trzecie jakość. Zarówno produktów jak i usługi. Tylko najwyższa jakość pozwala na utrzymanie się na rynku i rozwój. Także w Alma24.pl musimy nad tym ciągle pracować.

Istotna jest też skala problemów logistycznych. W dużym skrócie dostarczamy zamówienia złożone z 40 produktów

(z oferty 20 tys produktów świeżych często z 1 dniowym terminem przydatności) nawet w 4 godziny od złożenia zamówienia. Dobra organizacja tego procesu jest na pewno jednym warunków powodzenia.

Jak liczna jest wasza flota?

Około 45 samochodów (to proces ciągły - część wycofujemy, kilkanaście właśnie zakupiliśmy dlatego "około").

Jakie są wasze plany na najbliższą i dalszą przyszłość?

Planujemy przekonać jak największą liczbę internautów, że dzięki nam mogą zaoszczędzić 3 godziny tygodniowo, 156 godzin rocznie Oszczędzić czas, pieniądze i zmienić jakość swojego życia. Brzmi jak kiepski slogan, ale tak to działa. Wystarczy spróbować pierwszy raz.

Od strony biznesowej - chcemy utrzymać wysoką dynamikę wzrostu i być lepszym od konkurencji w każdym aspekcie naszej działalności.

Czy planujecie przejęcia?

To decyzja zarządu spółki, ale nie widzę na razie podmiotu, którym moglibyśmy być zainteresowani. Koncentrujemy się na samodzielnym wzroście.

Koniecznie przeczytaj też:

Internet Standard prezentuje raport "ecommerce 2010"

Frisco.pl: są na rynku tańsze oferty, ale wyższej jakościowo nie ma