Alma otworzy własny sklep online

Krakowska sieć delikatesowa Alma planuje we wrześniu otworzyć sklep internetowy z własnymi produktami. Dołączy tym samym do innych sieci z asortymentem z tzw. górnych półek, które już zainwestowały w sklepy online (Frisco.pl, Delikatesy Piotr i Paweł, A.pl, Supersam24.pl).

Alma to ekskluzywna sieć delikatesowa, z artykułami spożywczymi przeznaczonymi dla zamożniejszych klientów. Swoje sklepy ma m.in. w Krakowie, Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Kolejnych kilka planuje otworzyć w tym roku.

- Pierwszym miastem, w którym już we wrześniu będzie można zrobić zakupy przez internet będzie Kraków, następnym Warszawa, a docelowo internetowe zakupy będzie można zrobić w każdym z miast, w którym są delikatesy Alma - mówi Internet Standard Aleksandra Więcka, PR Manager spółki Alma Market.

- Oferta dostępna poprzez Internet przekroczy 10 tys. produktów - w ten sposób będzie można kupić także produkty naszej marki własnej Krakowski Kredens oraz importowane przez nas na wyłączność towary - mówił Rzeczpospolitej Ivo Makówka, dyrektor marketingu Alma Market. - Po uruchomieniu sklepu online ruszymy z kampanią reklamową w Internecie i z akcją informacyjną skierowaną do klientów naszych delikatesów - dodaje.

Handel w internecie delikatesy z wyższej półki zaczęły w 2003 r. Wówczas ekskluzywna sieć spożywcza Piotr i Paweł otworzyła pierwszy sklep online z żywnością w Poznaniu. W ślad za nimi ruszyły następne. Jak pisze Rzeczpospolita, średni koszt koszyka w tradycyjnym sklepie wynosi 70 zl, w Internecie jest to 250 zł. Ze sklepów online korzystają najczęściej osoby, które nie mają czasu na robienie tradycyjnych zakupów i którym nie przeszkadza wydawanie dodatkowych pieniędzy na transport.

Największym rynkiem dla sieci online jest Warszawa. Dla delikatesów Piotra i Pawła rynek ten stanowi 50% całego obrotu sklepu internetowego.

Źródło: Rzeczpospolita