Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Allegro: styczeń będzie jeszcze lepszy niż grudzień

Boom w handlu internetowym zaczyna się dopiero w styczniu. Najwięcej sprzedających w tym miesiącu przybywa w takich kategoriach zakupów jak: Kolekcje, Komputery, Motoryzacja oraz Sport i turystyka. E-sprzedawcy rozpoczynają sezon gwiazdkowy już po 1. listopada, natomiast w styczniu przygotowują się na Walentynki.

Największy ruch w e-handlu na Allegro.pl od paru lat zostaje odnotowany nie przed świętami Bożego Narodzenia, ale właśnie w styczniu. W ubiegłym roku w grudniu na Allegro zostało wystawionych 45,5 mln przedmiotów, natomiast miesiąc później było ich już niemal 47 milionów. Także na przełomie roku 2009 i 2010 roku Allegro zanotowało podobny wzrost ilości wystawionych przedmiotów. W styczniu sprzedający wystawili do o 1,6 miliona więcej przedmiotów niż w grudniu. Statystki pokazują, że pierwszy boom zakupów na portalu aukcyjnym dotyczy kupowania prezentów dla bliskich, natomiast kolejny ponownego wystawiania tych mniej trafionych prezentów.

W ubiegłorocznych statystykach najczęściej zwiększała się ilość wystawianych przedmiotów związanych z elektroniką, motoryzacją oraz sportem. Wzrasta także sprzedaż przedmiotów związanych z akcesoriami i ubraniami dla dzieci(o 12 proc. w porównaniu z grudniem) oraz oferty z kategorii Dom i Ogród (o około 14 proc.) w tym roku także przewidywany jest podobny wzrost.

Do sprzedaży trafią nie tylko nieudane prezenty gwiazdkowe. E-sprzedawcy szykują się do następnego święta jakim będą Walentynki, dlatego też spodziewany jest wzrost ilość przedmiotów oferowanych w dziale Erotyka. Nie jest to informacja zaskakująca, gdyż sprzedaż prezentów świątecznych e-sprzedawcy rozpoczęli już po 1. listopada, kiedy to na serwisie pojawiły się pierwsze oferty dedykowane zakupom gwiazdkowym. Najgorętszy okres gwiazdkowych zakupów przypadł jednak na drugi tydzień grudnia.

W sieci Polacy na prezenty świąteczne wybierają przede wszystkim gry (które w ubiegłorocznym podsumowaniu zanotowały na Allegro wzrost sprzedaży o ponad 56 proc.), na drugim miejscu znalazły się zabawki i akcesoria dla dzieci (wzrost sprzedaży o 50,7 proc w grudniu 2010r.), trójkę najbardziej popularnych kategorii zamykają tzw. oryginalne prezenty czyli np. kubki i poduszki z nadrukami (wzrost o 42,1 proc.). Nadal dobrze sprzedają się także tradycyjne pomysły na prezenty takie jak filmy czy muzyka, które odnotowują w sezonie świątecznym wzrost obrotów o około 40 proc. w stosunku do średniej z przeciętnego miesiąca.

Szczyt sezonu

W grudniu tego roku, co minutę w serwisie Allegro wystawiano średnio 523 nowe oferty. Prawdziwe sieciowe szaleństwo zakupowe nastąpiło prawdopodobnie 11 i 12 grudnia. W handlu tradycyjnym apogeum przedświątecznych zakupów przypada na weekend, rozpoczynający się od tzw. Czarnego Piątku. E-commerce posiada swój odpowiednik jakim jest "Cyber Poniedziałek", ponieważ Internauci najchętniej odwiedzają e-sklepy właśnie na początku tygodnia, a największy ruch na stronach e-sklepów odnotowywany jest w poniedziałek we wczesnych godzinach.

W styczniu uaktywniają się wszystkie grupy internautów: zarówno kupujących, którzy polują na okazję jak i sprzedających, którzy wykorzystują sezon poświąteczny do handlu nietrafionymi prezentami. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie zakupami w sieci (wg ostatniego raportu Internet Standard,osoby kupujące w sieci stanowią już 74 proc. internautów) jak i szybki rozwój e-commerce w Polsce, można przypuszczać, że za rok zostanie odnotowany jeszcze większy wzrost liczby przedmiotów sprzedawanych na Allegro.pl w okresie poświątecznym.