Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Allegro i Świstak kontratakują

eBay.pl wszedł na polski rynek nieprzygotowany, tak, jakby nie wiedział, że działa już na nim silny konkurent. Nieatrakcyjny i okrojony z wielu funkcji posiada jednak coś, czego obawiają się już istniejące w Polsce serwisy. Markę. Czy konkursy powstrzymają odpływ użytkowników i zbudują choćby chwilową lojalność?

Na tak rozwiniętym rynku serwisów aukcyjnych dla wielu bluźnierstwem była wypowiedź Przemysława Pluty, dyrektora ds. marketingu eBay w dniu inauguracji polskiego oddziału serwisu, że polskich użytkowników należy wyedukować. Wypełniona po brzegi konferencyjne sala odpowiedziała pomrukiem dezaprobaty.

Dziwi jakość wprowadzonego do Polski serwisu, na który wielu internautów czekało z autentyczną niecierpliwością. Nie dziwi zaś fakt, że istniejące serwisy aukcyjne na wszelki wypadek się promują. Allegro dmucha na zimne - jeszcze w lutym jego serwis odwiedziło prawie 4 miliony użytkowników dokonując ponad 1 miliarda odsłon. Świstak ma do lidera wciąż daleko, jednak eBay nawet z nim powinien się liczyć. W końcu w lutym odwiedziło go ponad 428 tys. użytkowników dokonując 9 mln odsłon, podczas gdy amerykański eBay.com mogł się wówczas pochwalić zbliżonymi do Świstaka wynikami.

1 maja QXL Poland zorganizowała konkurs na Allegro. Żeby wziąć w nim udział nie jest konieczna dodatkowa rejestracja - wystarczy być zarejestrowanym na Allegro i posiadać pełna aktywację konta. Zwycięzcą może zostać osoba, która biorąc udział w konkursie dokona minimum 5 zakupów oraz tylko nowi sprzedający, którzy do momentu wzięcia udziału w konkursie uzyskali nie więcej niż 10 punktów w systemie komentarzy. I oczywiście kupią lub sprzedadzą produkty za największą kwotę w danym miesiącu.

Konkurs potrwa 15 miesięcy do końca lipca 2006 roku. W każdym miesiącu będzie obejmował inną kategorię z piętnastu oferowanych w Allegro. Pierwszą zostały Komputery, co oznacza, że przy przyznawaniu nagród, brani będą pod uwagę kupujący i sprzedający, którzy w maju kupowali i sprzedawali w kategorii Komputery.

Do wygrania 30 aparatów EOS 350D Digital dla osób, które zostaną kupującym lub sprzedającym miesiąca, 60 odtwarzaczy MP3 Iriver H-10 dla osób na drugim i trzecim miejscu ze względu na wartość transakcji i 90 odtwarzaczy Panasonic S29 dla osób na trzech kolejnych miejscach.

Świstak również rozdaje nagrody: odtwarzacze MP3, pen-drive'y, doładowania do kart pre-paid czy firmowe koszulki. I też chodzi o to, by uaktywnić użytkowników. Punkty otrzymujesz dosłownie za wszystko, co robisz na Świstaku - głosi komunikat na stronie serwisu. Sprzedający otrzymują 5 punktów za każdą wystawioną aukcję poniżej 20 złotych lub 10 punktów za aukcję powyżej 20 złotych. Kupujący otrzymują 1 punkt za każdorazową licytację na Świstaku i dodatkowe punkty jeśli wygrają aukcję.

100 punktów otrzyma każdy użytkownik Świstaka za to, na czym każdemu serwisowi zależy najbardziej. Za pozyskanie nowego użytkownika.