Allegro coraz mniej jak serwis aukcyjny

Ponad 82% sprzedanych przedmiotów na Allegro w sierpniu zostało kupionych przez użytkowników, którzy kupili produkty po stałej cenie, bez licytacji, wynika z opublikowanego raportu "Struktura sprzedaży na Allegro.pl", przedstawionego na konferencji ecommerceStandard.

Produkty na Allegro można kupić przede wszystkim korzystając z formatu aukcji (z licytacją) oraz ze stałej ceny (Kup Teraz, bez licytacji). Obecnie zdecydowanie dominuje sprzedaż po stałej cenie, zarówno w ujęciu ilościowym, jak i pod względem wartości. W kwietniu 2005 r. wartość sprzedanych towarów poprzez aukcję wyniosła 46,6%, natomiast dwa lata później jest to już zaledwie 20,9%.

Allegro coraz mniej jak serwis aukcyjny

W 2007 r. użytkownicy najczęściej kupili produkty z kategorii "Styl życia" (m.in. odzież, biżuteria, dom i ogród, dla dzieci)- udział tej kategorii w strukturze sprzedaży wynosi 37,8%. W poprzednich latach dominującą kategorią była natomiast "Elektronika" (komputery, RTV i AGD, telefony, fotografia), która spadła w tym roku na drugie miejsce- jej udział w strukturze sprzedaży wynosi obecnie 33,4%.

Co ciekawe, większość kupowanych na Allegro towarów to przedmioty nowe. Ponieważ nie we wszystkich kategoriach sprzedawca ma możliwość określenia stanu przedmiotu, badania Allegro nt. stanu produktów, mają charakter orientacyjny. Wynika z nich, że w sierpniu sprzedano 73% nowych produktów oraz 27% starych.

Jak pokazują opublikowane statystyki Allegro, najpopularniejszy polski serwis aukcyjny coraz bardziej przypomina pasaż, w którym swoje, głównie nowe produkty oferują różnorodne sklepy internetowe.

Wartość sprzedaży na Allegro w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2007 r. wyniosła ok. 2,75 mld zł, podczas gdy w ciągu całego 2006 r. było to ponad 2,5 mld zł.

http://allegro.pl

Aktualizacja: 11 października 2007 15:31

Dodaliśmy plik PDF z pełną wersją raportu "Struktura sprzedaży na Allegro.pl".