Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Agencje reklamowe mogą stracić na cyfrowej rewolucji

Zmiana przyzwyczajeń klientów spowodowana przejściem z analogowych do cyfrowych mediów rewolucjonizuje rynek reklamowy. Może się to źle skończyć dla agencji- czytamy w raporcie Accenture.

Accenture przebadało 70 liderów rynku reklamowego na świecie. Jedno z pytań brzmiało- kto najwięcej straci na cyfrowej rewolucji. 43% ankietowanych powiedziało, że agencje reklamowe, 33%, że nadawcy telewizyjni, a 10%, że operatorzy kablówek.

Wyzwanie, przed jakim stoją agencje to wzrost znaczenia nowych narzędzi technologicznych, które umożliwiają stworzenie lepiej stargetowanych kampanii reklamowych. Dzisiaj nie liczy się już tak bardzo przygotowanie całej kampanii do wszystkich mediów opartej na "świetnym pomyśle", uważa Charlie Symmons, analityk Accenture. - Kiedyś to treść była królem, teraz kontekst się nim staje- dodaje Symmons.

Z tego powodu analitycy Accenture uważają, że dla agencji zagrożeniem mogą być firmy technologiczne, które zapewniają narzędzia, dzięki którym reklamodawcy mogą lepiej zrozumieć swoich odbiorców.

Ponadto z raportu wynika, że 70% respondentów wierzy, że media cyfrowe staną się w ciągu najbliższych pięciu lat głównym źródłem treści i reklam. Ponad 80% uważa, że stanie się to w ciągu dekady.

Tradycyjni reklamodawcy pesymistycznie podchodzą do zmian, ponieważ nie wierzą, że są do tego dobrze technicznie przygotowani. - Ludzie czują, że dużo się pokomplikowało na rynku reklamowym w ciągu ostatnich lat. Dlatego trudniej jest im przygotować kampanie- uważa Symmons.

Źródło: Adweek.com