Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Afilo.pl - polski konkurent Tradedoubler

Afilo.pl to nowy gracz na rynku reklamy online w Polsce. Specjalizuje się w prowadzeniu kampanii reklamowych opartych o programy partnerskie (afiliacyjne). Firma należy do Grupy Kapitałowej ZPR, która jest m.in. właścicielem sieci reklamowej IDMnet. Rozmawiamy z dyrektorem generalnym Afilo.pl - Pawłem Sypczukiem.

Afilo.pl jest nowym graczem na rynku programów partnerskich, działa na podobnej zasadzie co Tradedoubler czy Zanox. Afilo skupia zarówno wydawców (witryny internetowe) jak i reklamodawców. Kampanie są rozliczane za efekt, w tzw. modelu pay per performance.

Dyrektorem generalnym Afilo został Paweł Sypczuk, któy jest również dyrektorem sprzedaży w spółce. Sypczuk pracował wcześniej m.in. w firmach CR Media, Edipresse Polska oraz domu mediowym Initiative.

Rozmawiamy z Pawłem Sypczukiem, dyrektorem generalnym Afilo.pl.
Na polskim rynku działają już sieci afiliacyjne takie jak Tradedoubler czy Zanox. Czym Afilo wyróżnia się na tle konkurencji?

Jednym z najważniejszych elementów każdej sieci afiliacyjnej jest oprogramowanie, a my korzystamy z jednego z najlepszych rozwiązań w tym zakresie. Dzięki temu możemy nie tylko łatwiej zarządzać kampaniami, ale także proponować mało znane w Polsce, ale bardzo ciekawe funkcje jak click-to-call czy clean linking. Poza tym dobra platforma systemowa to gwarancja dla uczestników programu, że wszystko zostanie właściwie policzone i wypłacone.

Bardzo poważnie traktujemy nasze credo "generujemy efekty". To element naszej filozofii działania. My nie tylko pozwalamy przyłączyć się do sieci i założyć własny program afiliacyjny, ale także pomagamy go prowadzić. Podpowiadamy co zrobić, żeby program był bardziej efektywny i bierzemy odpowiedzialność za kampanię na każdym etapie jej trwania z optymalizacją działań włącznie. Pomagamy w tworzeniu kreacji i przy projektowaniu tak zwanych landing page Klienta, a także oferujemy pomoc w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych. Nad tym wszystkim czuwają ludzie, którzy mają bardzo duże doświadczenie w branży reklamy on-line, niektórzy ponad dziesięcioletnie.

Ilu wydawców należy obecnie do sieci Afilo?

Afilo dopiero rozpoczyna działalność. Proces aktywnego przyłączania partnerów do naszej sieci rozpoczniemy w ciągu najbliższego miesiąca, choć już teraz mamy wielu zainteresowanych.

Jakie są najważniejsze usługi oferowane przez Afilo?

Trzon oferty Afilo stanowią trzy produkty: AfiloNET, AfiloPRO i AfiloREACH.

Pierwszy - AfiloNET - to organizacja programu afiliacyjnego w ramach witryn zrzeszonych w sieci. Drugi, czyli AfiloPRO, to dedykowany program afiliacyjny w którym specjalnie dla Klienta

dobieramy witryny, przekonujemy je aby przystąpiły do programu i rozliczamy w specjalnym modelu. Ostatni produkt to AfiloREACH. Jest to oferta zasięgowa sprzedawana tylko w modelu CPM, ewentualnie CPC.

Oprócz tych najważniejszych usług w naszej ofercie jest szereg innych. O niektórych, choć nie wszystkich, już wspominałem. Ciekawą usługa jest afLANDING, która polega na zaawansowanej optymalizacji landing page pozwalającej zwiększyć sprzedaż nawet o kilkanaście procent. To propozycja skierowana głównie do dużych sklepów internetowych. Chciałbym też dodać, że realizujemy "tradycyjne" kampanie reklamowe w Internecie.

Jakie przyjmujecie kryteria by witryna mogła zostać wydawcą?

Mile widziane są i małe wąsko sprofilowane witryny, ale i duże wortale czy portale. Zapraszamy twórców blogów i witryny hobbystyczne. Praktycznie każda strona, która nie łamie prawa może zostać członkiem sieci afiliacyjnej.

Chciałbym jednak zaznaczyć, że uczestnictwo w programie afiliacyjnym zobowiązuje do pewnego wysiłku ze strony wydawcy. Wiąże się on z właściwym doborem programu oraz odpowiednim zarządzaniem emitowanymi reklamami - im lepiej są prezentowane oferty reklamodawców i im lepiej dobrane na stronach, tym lepsze są efekty, a więc i większy zysk dla właściciela witryny.

Ilu reklamodawców udało się do tej pory pozyskać?

Mamy dwóch znaczących klientów. Nazwy podamy w chwili startu ich kampanii, co nastąpi wkrótce.

Wywiad odbył się drogą e-mailową

http://afilo.pl/