Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Adware w owczej skórze

Jeden z największych i najbardziej agresywnych producentów adware, 180solutions, rozpoczął kampanię nad zmianą swojego negatywnego wizerunku. Od poniedziałku, na ekranach komputerów, na których (najczęściej bez wiedzy i zgody użytkowników) zainstalowane zostały programy firmy, oprócz reklam typu pop-up wyświetlane są informacje jak usunąć niepożądane pliki wraz z odnośnikiem do deinstalatora.

Przedstawiciele 180solutions nie zaprzeczają, że ich produkty "zagnieżdżają" się na wielu komputerach wbrew woli ich właścicieli, podkreślili jednak, że dzieje się z tak z winy nieuczciwych dystrybutorów ("rogue distributors") innych programów, którzy "dopinają" do swoich aplikacje 180solutions nie informując o tym użytkowników. Według rzecznika prasowego firmy, Seana Sundwalla, podjęto już kroki mające przeciwdziałać takim praktykom, na przykład w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wymówiono współpracę 450 dystrybutorom.

Prawdopodobnie jednak kampania została zapoczątkowana dzięki procesom, jakie w ostatnich czasach dotknęły rynek adware. Chodzi tu między innymi o sprawę Nowy Jork przeciwko Intermix Media, w której prokurator stanowy zarzucił firmie nieuczciwe instalowanie oprogramowania.

Więcej informacji: 180solutions