Adam Kwaśniewski, Ad.net: internetowe ożywienie gospodarcze

Sprawdzają się szacunki mówiące o 20-25% wzroście wydatków na reklamę internetową w porównaniu z 2003 rokiem. Wszyscy przygotowujemy się teraz do kampanii jesiennych. Jednocześnie mamy nadzieje, że rzeczywistość pozytywnie nas zaskoczy, podobnie, jak to rok temu - mówi Adam Kwaśniewski, dyrektor handlowy sieci reklamowej Ad.net.

Adam Kwaśniewski, Ad.net: internetowe ożywienie gospodarcze

Adam Kwaśniewski

Do najważniejszych wydarzeń minionego półrocza należało przede wszystkim ożywienie gospodarcze i ożywienie zainteresowania reklamą on-line, Już coraz rzadziej można było usłyszeć komentarze typu: "z internetu korzysta tylko syn kolegi do gier", "naszej grupy celowej nie ma w sieci" czy "nie mamy pieniedzy". Internet jest już poważnie uwzględniany w budżetach reklamowych. Ważnym momentem było również włączenie IAB Polska w struktury IAB Europe. Dzięki temu nasz kraj został zauważony przez organizacje światowe. Znacząca była również wizyta Danny'ego Meadowsa, szefa IAB Europe w Polsce.

Z pewnością negatywnym wydarzeniem ostatnich 6 miesięcy było zamieszanie wokół upadłości Wirtualnej Polski oraz przepychanki związane z VAT-em na internet i nową ustawą o mediach elektronicznych. Kiedy tzw. "fachowcy" znaleźli się u steru na opłakane skutki nie trzeba było długo czekać. Wciąż brak jest wyników PBI, na które czeka cała branża. Nie prezentowane są również profile demograficzne witryn.

Radosną wiadomością jest fakt, że sprawdzają się szacunki mówiące o 20-25% wzroście wydatków na reklamę internetową w porównaniu z minionym rokiem. Wszyscy przygotowujemy się do kampanii jesiennych. Jednocześnie mamy nadzieje, że rzeczywistość nas zaskoczy, podobnie, jak to miało miejsce w 2003.

Pierwszą połowę roku kończymy małą restrukturyzacją i zmianą pozycjonowania sieci Ad.net (w kierunku Premium), na jesieni planujemy wprowadzenie kilku nowych produktów reklamowych.