AdWords dla Mobilnej Wyszukiwarki Google

Po rocznym testowaniu, Google udostępnia aplikację AdWords dla Google Mobile Search. Reklamodawcy, którzy korzystają z AdWords, będą mogli automatycznie dostarczać swoje reklamy także do platform mobilnych.

Sposób funkcjonowania nowej usługi wyjaśniała rzeczniczka prasowa Google. - Najpierw kopiujemy tekst reklam AdWords przeznaczonych dla Google.com, a następnie automatycznie przekierowujemy je dla użytkowników przeszukujących Google przez swój telefon komórkowy. Dzięki temu reklamodawcy nie muszą prowadzić oddzielnej kampanii reklamowej dla telefonii komórkowej- mówiła rzeczniczka.

Matt Naeger, wiceprezydent firmy Impaqt oferujące usługi SEM, wierzy, że szczególnie lokalni marketerzy zyskają z poszerzenia oferty AdWords. - Reklamodawcy zawsze szukają nowych kanałów, dzięki którym mogą wzmocnić swoją aktywność- mówi Naeger. - W przeszłości próbowaliśmy dotrzeć do lokalnych klientów poprzez geotargetowanie. Umożliwienie tego na telefonach komórkowych daje ogromne możliwości dla lokalnych usługodawców, ale także dla dużych firm.

Niektóre firmy z branży podchodzą jednak z większym dystansem do nowej usługi Google. - Jest to zdecydowanie krok, który wyprzedza swoje czasy- mówi Simon Chernin, dyrektor sieci reklamowej ABCSearch. - Wydaje mi się jednak, że jest to jeszcze za wcześnie dla rynku.

Google Mobile Search pozwala przeszukiwać sieć i wyświetlać jej zawartość w telefonie komórkowym. Google dokonuje translacji zwykłych stron w HTML przeznaczonych do oglądania na komputerze tak, aby można było je oglądać w dobrej jakości w telefonie.

Źródło: ClickZ