AdTaily pod skrzydłami Agory oferuje reklamę w blogach

Agora rozpoczęła współpracę z firmą AdTaily (finalistą SeedCamp 2008), która stworzyła system reklam przeznaczonych do umieszczenia na blogach i serwisach wymagających nieinwazyjnych form reklamowych.

AdTaily to jeden z finalistów ubiegłorocznego konkursu SeedCamp, na którym zaprezentował projekt przedstawiany wówczas jako "nowe podejście do reklam w internecie".

Dziś już wiemy, że pomysł na reklamę AdTaily opiera się na oferowaniu nieinwazyjnych reklam w postaci widgetów, które z powodzeniem mogą być stosowane na mniej popularnych witrynach i blogach niespełniających kryteriów wymaganych np. przez sieci reklamowe. Wpływy z emisji reklam dzielone będą między AdTaily a właściciela strony internetowej (blogera); w każdym modelu ten ostatni otrzymuje większą część wpływów.

Agora została partnerem sprzedażowym oraz doradczym AdTaily. W marcu br. rozpoczną się testy reklam w serwisach spółki oraz na blogach, których właściciele będą zainteresowani współpracą reklamową.

Reklamy AdTaily stanowią nową jakość na rynku reklamy internetowej i mogą zrewolucjonizować podejście do reklamy na blogach. Ten format można wykorzystywać na każdej stronie internetowej, ale przede wszystkim reklamy AdTaily to rozwiązanie dla tych, którzy dotychczas pozostawali wykluczeni reklamowo, czyli blogerów oraz właścicieli witryn internetowych o mniejszej popularności - powiedział Przemysław Bartkowiak, dyrektor sprzedaży w Segmencie Internet Agory.

Blogerzy zainteresowani umieszczeniem reklam na swych witrynach, oprócz narzędzia AdTaily mają do dyspozycji ofertę specjalnych sieci reklamowych. Na polskim rynku taką możliwość stwarza m. in. blogvertising.pl (oferująca kilka różnych formatów reklam np. sponsor widget, videobits czy patronat bloga) oraz yelowgreen.pl.

Jakub Krzych, współtwórca AdTaily

Jak będzie wyglądał procentowy podział zysków z reklamy w systemie AdTaily?

Innowacja naszego rozwiązania polega na unikalnym rozliczaniu kampanii. Wydawca (w tym bloger) otrzymuje wynagrodzenie za tworzenie wartościowych treści, właściciel platformy lub społeczności (np. serwis blogowy) otrzymuje wynagrodzenie za stworzenie miejsca, w którym ci pierwsi mogą tworzyć. W skład ceny kampanii wchodzi również wynagrodzenie dla tego, kto dokonał sprzedaży. Może to być:

- sam wydawca sprzedając reklamę samodzielnie przez widget,

- AdTaily, sprzedając reklamę w systemie e-commerce

- partner AdTaily brokujący reklamy, jak np. dział sprzedaży segmentu internet Agory.

W każdym przypadku największy udział w zyskach ma twórca treści.

Czy z reklamy AdTaily będą mogli skorzystać blogerzy spoza plaftomy Blox.pl?

W fazie testów systemu, będą mogli z niego skorzystać blogerzy z Blox.pl. Docelowo jednak każdy będzie mógł dołączyć do systemu AdTaily, niezależnie od tego, czy jest blogerem czy jest wydawcą jakiejkolwiek innej strony internetowej.

W czym system AdTaily jest lepszy od oferty specjalistycznych sieci sprzedających reklamę na blogach?

AdTaily kładzie bardzo duży nacisk na prostotę rozwiązania. Począwszy od instalacji widgetu przez proces rejestracji i formalności. Chcemy zdjąć z wydawców wszelkie obowiązki informatyczne i księgowe, aby mogli skupić się na tworzeniu wartościowych treści. Poza tym, współpraca z takimi partnerami jak Agora zapewni bogatą ofertę reklamodawców, których bardzo trudno byłoby pozyskać pojedynczemu wydawcy.

Warto jednak jeszcze raz podkreślić, że system AdTaily jest przeznaczony nie tylko dla blogów, ale dla każdego rodzaju stron internetowych. Co więcej, widgety AdTaily można zastosować także w witrynach spoza długiego ogona (z ang. long tail), chociaż oczywiście zwłaszcza dla małych wydawców jest to rozwiązanie atrakcyjne.