AdSense dla urządzeń przenośnych

Google poszukuje betatesterów dla swojej usługi AdSense dla urządzeń przenośnych. To kolejny dowód na to, że firmy zajmujące się dostarczaniem reklam są coraz bardziej zainteresowane rynkiem urządzeń przenośnych.

Warunkiem, który musi spełniać witryna by wziąć udział w testach Adsense for Mobile, jest stworzenie jej w jednym z języków dla urządzeń przenośnych: WML (Wireless Markup Language), XHTML (Extensible Hypertext Markup Language) lub CHTML (Compact HTML). Chodzi o to, by 'crawlery' Google'a mogły odczytać zawartość witryny i wyświetlić odpowiednie reklamy.

Program AdSense pozwala właścicielom witryn internetowych w bardzo prosty i szybki sposób umieścić na nich reklamy dostarczane przez Google'a. Wyszukiwarkowy gigant płaci za każde kliknięcie na reklamę.

Firmy serwujące reklamy, takie jak Google, są coraz bardziej zainteresowane rynkiem urządzeń przenośnych. Jest on bowiem znacznie większy, niż rynek pecetów. Wystarczy wspomnieć, że w chwili obecnej mieszkańcy kuli ziemskiej korzystają z około miliarda komputerów stacjonarnych. Tymczasem liczbę urządzeń przenośnych ocenia się na trzy miliardy.