AdClick: rusza nowa sieć reklamowa
- Jarosław Ochab,
- 06.05.2004, godz. 11:57
Przygotowania do uruchomienia przedsięwzięcia trwały od kilku miesięcy. Do końca br. AdClick chce stać się jednym ze znaczących graczy na rynku reklamy internetowej. Największym atutem sieci ma być elastyczność i przejrzystość oferty.
AdClick kojarzony jest z należącą do CR Media spółką Ad.net. Krzysztof Łada, szef nowej sieci, zapewnia jednak że AdClick jest niezależną spółką, a nie jedynie nową marką Ad.net-u i co więcej nie istnieją między nimi bezpośrednie powiązania kapitałowe. Firmy mieszczą się jednak pod tym samym adresem.
Mimo, że na polskim rynku reklamy internetowej jest już dosyć ciasno, Krzysztof Łada wierzy w sukces sieci AdClick. Jak firma zamierza przekonać do siebie klientów? „Stworzyliśmy bardzo przejrzystą ofertę. Nie różnicujemy cen w zależność od witryn i pozycji. Oferujemy jasne i proste zasady współpracy i mamy ciekawe produkty reklamowe. Naszym atutem jest też elastyczność. Nie wykluczamy współpracy na zasadzie revenue share” – mówi Krzysztof Łada.
AdClick opracował pięć podstawowych produktów m.in. AdNiche, AdTarget, AdReach. Sieć zdecydowała się także na wykorzystanie mało rozpowszechnionych na krajowym rynku produktów typu pay-for-performance. Chodzi o pakiety AdAction (maksymalizowanie poziomu reakcji bezpośredniej w celu zwiększenia ruchu na stronie docelowej lub maksymalizacji zakupów) oraz AdLead (produkt przeznaczony dla reklamodawców, których celem jest zbieranie danych o użytkownikach, wyrażających zainteresowanie produktem).
„Chcemy zainteresować reklamodawców także mniejszymi, niszowymi serwisami o lepiej sprofilowanych odbiorcach. Skuteczność reklam na takich witrynach jest spora, ze względu na zazwyczaj mniejsze obłożenie takich serwisów. W dotarciu do grup docelowych pomagają nam prowadzone na polskim rynku badania internetowe - zwłaszcza Gemius Audience” – dodaje Krzysztof Łada.
http://www.adclick.pl