Ad.net przechytrzył blokera pop-upów - Service Packa 2

Adserwer sieci Ad.net rozpoznaje, czy użytkownik Internet Explorera ma zainstalowany Service Pack 2 i w zależności od tego serwuje odpowiedni kod reklam typu pop-up.

Pierwotnie zablokowana przez Service Pack 2 reklama typu pop-up będzie wyemitowana w sieci reklamowej Ad.net przy dowolnej interakcji z wyświetlaną stroną - przy okazji kliknięcia, zaznaczeniu tekstu. Jest to obejście Service Packa 2. Gdy użytkownik go ma, przesyłamy mu inną wersję kreacji internetowej. Pozostałym użytkownikom Internet Explorera pop-upy serwujemy "po bożemu" - tłumaczy Adam Wysocki, dyrektor ds. obsługi klientów Ad.netu.

Microsoft wprowadził dla użytkowników Internet Explorera Service Packa 2 około 4 miesiące temu, by wyeliminować wyskakiwanie niechcianych reklam typu pop-up. Aplikacje jest dostępna za darmo. Według badań gemiusTraffic, około 17% unikalnych użytkowników Internet Explorera pobrało Service Packa 2.

Reklamy tego typu stanowią 6% rynku reklam online na świecie i ich udział utrzymuje się na tym poziomie od ubiegłego roku, mimo wprowadzenia narzędzi blokujących. W Polsce w pierwszej połowie br., według raportu półrocznego IAB, reklamy tego typu stanowiły 5% wszystkich form reklamowych w internecie. Ich udział zmalał więc o 1% w stosunku do pierwszej połowy 2003 roku.

Ceny emisji takich reklam w Ameryce wzrosły w ciągu ostatnich miesięcy o 10 - 30% właśnie ze względu na trudności w ich serwowaniu. Popyt na nie jest spory ze względu na ich wysoką efektywność. Wskaźniki ich "klikalności" są dwu, a nawet dziesięciokrotnie wyższe niż statycznych banerów.

Aktualizacja: 08 grudnia 2004 13:44

Jak poinformowała redakcję Karolina Burzyńska z Gemius, w listopadzie br. udział unikalnych użytkowników korzystających z przeglądarki IE i posiadających Service Packa 2 oraz przebadanych na wszystkich witrynach biorących udział w badaniu gemiusTraffic wyniósł 19%.