Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Ad.net przechytrzył blokera pop-upów - Service Packa 2

Adserwer sieci Ad.net rozpoznaje, czy użytkownik Internet Explorera ma zainstalowany Service Pack 2 i w zależności od tego serwuje odpowiedni kod reklam typu pop-up.

Pierwotnie zablokowana przez Service Pack 2 reklama typu pop-up będzie wyemitowana w sieci reklamowej Ad.net przy dowolnej interakcji z wyświetlaną stroną - przy okazji kliknięcia, zaznaczeniu tekstu. Jest to obejście Service Packa 2. Gdy użytkownik go ma, przesyłamy mu inną wersję kreacji internetowej. Pozostałym użytkownikom Internet Explorera pop-upy serwujemy "po bożemu" - tłumaczy Adam Wysocki, dyrektor ds. obsługi klientów Ad.netu.

Microsoft wprowadził dla użytkowników Internet Explorera Service Packa 2 około 4 miesiące temu, by wyeliminować wyskakiwanie niechcianych reklam typu pop-up. Aplikacje jest dostępna za darmo. Według badań gemiusTraffic, około 17% unikalnych użytkowników Internet Explorera pobrało Service Packa 2.

Reklamy tego typu stanowią 6% rynku reklam online na świecie i ich udział utrzymuje się na tym poziomie od ubiegłego roku, mimo wprowadzenia narzędzi blokujących. W Polsce w pierwszej połowie br., według raportu półrocznego IAB, reklamy tego typu stanowiły 5% wszystkich form reklamowych w internecie. Ich udział zmalał więc o 1% w stosunku do pierwszej połowy 2003 roku.

Ceny emisji takich reklam w Ameryce wzrosły w ciągu ostatnich miesięcy o 10 - 30% właśnie ze względu na trudności w ich serwowaniu. Popyt na nie jest spory ze względu na ich wysoką efektywność. Wskaźniki ich "klikalności" są dwu, a nawet dziesięciokrotnie wyższe niż statycznych banerów.

Aktualizacja: 08 grudnia 2004 13:44

Jak poinformowała redakcję Karolina Burzyńska z Gemius, w listopadzie br. udział unikalnych użytkowników korzystających z przeglądarki IE i posiadających Service Packa 2 oraz przebadanych na wszystkich witrynach biorących udział w badaniu gemiusTraffic wyniósł 19%.