Ad-Vice: docieranie do użytkowników, którzy są bardziej podatni na przekaz reklamowy

Zaraz, a czy nie jest tak, że te ankiety są tylko dopełnieniem technologii? Mogą one dostarczyć informacji, o tym jaki jest wiek użytkownika, czego przecież sama technologia targetowania behawioralnego nie może powiedzieć.

Zgadza się, aczkolwiek nigdy nie jesteśmy w stanie zapytać 100 proc. użytkowników, kim są. Także praca na większej ilości danych, wymaga od nas w przypadku targetowania behawioralnego oszacowywania, że najprawdopodobniej większość użytkowników, którzy podobnie się zachowują, są naszą grupą docelową. Powiedzmy sobie, że 15 proc. grupy na której chcemy pracować, wypełniło ankiety, podało swoje dane demograficzne i dalej porównując te dane z zachowaniami tych użytkowników i z zachowaniami pozostałych użytkowników, możemy zgadywać, że pozostali również należą do naszej grupy. Ale to ciągle są dane deklaratywne, to ciągle nie jest bazowanie na rzeczywistym zachowaniu.

A co np. z witrynami, które mają dosyć monotematyczne treści, gdzie trudno jest konkretnie określić szczegółowe upodobania użytkownika?

Dzięki temu, że targetowanie jest wprowadzane na większej liczbie witryn, z różnych kategorii tematycznych, posiadających bardzo często różne sekcje w ramach jednej witryny, jesteśmy w stanie zbudować bardzo różne profile użytkownika. Dowiadujemy się, czy mimo odwiedzin na stronie dotyczącej motoryzacji, użytkownik nie jest przykładowo rodzicem poszukującym ciekawych treści dla swoich dzieci, czy zapalonym pasjonatem najnowszych technologii.

Jeżeli mam odpowiedzieć na pytanie, jaką wartością dodaną jest wprowadzenie targetowania behawioralnego dla wydawcy, to w głównej mierze jest to możliwość pozyskania budżetów, których do tej pory (ze względu na określaną tematykę witryny i założony z góry profil użytkowników wchodzących na ten serwis) nie mogliby dostać od reklamodawcy. To jest swego rodzaju wymiana danych pomiędzy witrynami, a dodatkowo możliwość wykorzystania powierzchni do tej pory nie zagospodarowanej reklamami.

Patrz też:

Revenue Science: konkurencja Nugg.ad już w Polsce