Aby twój blog odniósł sukces musisz...

Scott Hanselman, menedżer zatrudniony w Microsofcie, a prywatnie - zapalony bloger - w czasie ubiegłotygodniowej konferencji Tech Ed w Nowej Zelandii podzielił się kilkoma poradami dotyczącymi właściwego prowadzenia internetowego bloga. Jego prezentacja przebiegała pod hasłem "How to make your blog suck less" (w wolnym przekładzie - "Jak sprawić, aby twój blog był mniej do niczego").

Porady S. Hanselmana, jak raportują dziennikarze lokalnej edycji Computerworlda, dzielą się na zakazy oraz zalecenia. Do pierwszej z kategorii, a więc do rzeczy, których szanujący się bloger czynić nie powinien, należą:

- przepraszanie za zbyt mało postów. Jego zdaniem ludzie przepraszający za blogowanie nie powinni blogować, a wpisów w rodzaju "Wróciłem!" lub "Ten blog został przeniesiony" należałoby zakazać

- wylewanie żółci na forum publicznym - wdawanie się w kłótnie i awantury

- obszerne cytowanie innych blogerów

- blogowanie dla pieniędzy.

Wśród zaleceń, jakie menedżer Microsoftu ma dla blogerów, znalazły się:

- nie odbieganie od tematyki bloga (np. unikanie zamieszczania wpisów mających osobisty charakter na blogu poświęconym nowoczesnym technologiom)

- znajomość profilu odwiedzających serwis - Hanselman radzi regularne sprawdzanie statystyk, skąd pochodzą goście, jakich systemów operacyjnych używają i skąd trafili na blog)

- sprawdzanie pisowni i należyte formatowanie tekstu

- umożliwienie odwiedzającym komentowania wpisów

- używanie jednego, stałego adresu URL zamiast kilku, prowadzących w to samo miejsce

- zamieszczenie w blogu podstrony z danymi kontaktowymi oraz działu "O mnie"

- dodatkowymi zaletami mogą okazać się możliwość subskrypcji do bloga (wątki RSS) oraz dostępność na urządzeniach mobilnych.

Zobacz blog S. Hanselmana