Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

ARBOmedia i Interia.pl razem

W efekcie współpracy portalu Interia.pl z siecią reklamową ARBOmedia powstał nowy system reklamy kontekstowej.

Jak nam powiedział Grzegorz Sułkowski z ARBOmedia, rozmowy o stworzeniu wspólnego systemu rozpoczęły się we wrześniu ubiegłego roku z inicjatywy sieci.

Uruchomiony przez Interia.pl i ARBOmedia system - na razie w wersji beta - pozwala na wyświetlanie kampanii zarówno w portalu, jak i na stronach internetowych sieci reklamowej ARBOmedia, dzięki czemu reklama dociera do około 90 proc. polskich internautów.

ARBOmedia obsługuje około 250 witryn o różnorodnej tematyce, z wyłączeniem większości serwisów biznesowych, które ostatnio znalazły się w ofercie nowej sieci tematycznej o nazwie BizOn Media. W zasięgu sieci ARBOmedia jest około 10,2 mln osób. Z Interii korzysta około 6,5 mln użytkowników. Ze względu na współoglądalność serwisów, zasięg wspólnego produktu wynieść może około 11,6 mln użytkowników.

Po osłabieniu Ad.netu w nowym roku - w związku z tworzonym przez Gadu-Gadu własnym działem reklamy - w rankingu zasięgowym biur sprzedaży nowy produkt ARBOmedia i Interii może awansować na pierwsze miejsce.

Nowy system gwarantuje reklamodawcy możliwość emisji kampanii w odpowiednim kontekście, nawiązującym do promowanego produktu czy usługi. Oprócz opcji określania formatów wyświetlania reklamy i ustalania emisji w wybranych rejonach Polski, reklamodawca może zadecydować o ilości wyświetleń reklamy pojedynczemu użytkownikowi w wybranym czasie lub skorzystać z opcji wyboru dni tygodnia i godzin wyświetlania się reklamy.

W związku z uruchomieniem nowego systemu nie jest planowane stworzenie nowego wspólnego biura sprzedaży. - Sprzedaż reklam ma generalnie miejsce poprzez system, ale będzie też prowadzona przez warszawskie biuro sprzedaży reklamy INTERIA.PL - wyjaśnił nam Mariusz Kuziak.

Użytkownik systemu płaci wyłącznie za przekierowania na jego stronę. Ma możliwość emisji reklamy w formie boksów reklamowych lub jako link w tekście. Jeśli wybierze wariant linku, za każdym razem, gdy internauta najedzie kursorem na zaznaczone słowo, wyświetli mu się reklama w formie boksu, tematycznie powiązana z oznaczonym słowem.

- Z powodzeniem będziemy mogli konkurować z pozostałymi systemami obecnymi w Polsce - zapowiada Grzegorz Sułkowski, kierownik projektu z ARBOmedia Polska.

Nowy system bazuje na rozwiązaniu stworzonym przez czeską firmę InternetBillboard umożliwiającym prezentację reklamy na stronach internetowych i z powodzeniem stosowanym m.in. w Czechach, Słowacji, Rumunii, Turcji, Niemczech, Włoszech i na Ukrainie. Wykorzystuje on także mechanizmy serwisu Boksy Interia.pl, oferującego reklamę w wyszukiwarkach i adserwera BBMedia.