Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

AOL wciąż traci

Od kilku miesięcy systematycznie spada liczba klientów korzystających z usług dial-up oferowanych przez America Online. Z najnowszych informacji wynika, że zrezygnowało z nich już ponad milion osób.

Zdecydowana większość klientów rezygnujących z korzystania z usług AOL nie rezygnuje jednak tym samym z korzystania z Internetu - po prostu zmieniają oni usługodawcę (i to zarówno na inne firmy oferujące dial-up, jak i dostawców szerokopasmowego Internetu).

Przedstawiciele firmy przyznają, że tempo odpływu klientów jest znacznie większe niż się spodziewali - przy czym należy zaznaczyć, że wraz z liczbą klientów nie maleją koszty utrzymania infrastruktury niezbędnej do świadczenia usług. Dlatego też jedynym wyjściem wydaje się redukowanie innych kosztów.

Główną przyczyną rezygnowania z usług AOL są koszty - firma ma w ofercie miesięczny, "wdzwanialny" dostęp do Internetu za ok. 24 USD, podczas gdy konkurenci oferują podobną usługę za niecałe 10 USD (mowa tu m.in. o firmie United Online, na której pakiet internetowy NetZero decyduje się coraz więcej Amerykanów).

Znaczna część klientów rezygnujących z usług AOL (ok. 50%) "przesiada się" na broadband - głównie dlatego, że America Online dość opieszale wdraża własną usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu. W najbliższym czasie firma zamierza jednak wydać na promocję tej oferty kilkadziesiąt milionów USD - niewykluczone więc, że odpływ klientów stronę konkurencyjnego broadbandu uda się powstrzymać.