AOL rzuca wyzwanie telewizji

Spółka AOL, należąca do koncernu Time Warner zdecydowała się na walkę o portfele reklamodawców poprzez wprowadzenie do swojej oferty pięciu nowych programów interaktywnych. Oferta została ogłoszona miesiąc zanim jesienną ramówkę przedstawiły tradycyjne stacje telewizyjne.

AOL ogłosiła, że uruchomi na jesień tego roku nową stronę internetową z atrakcyjnym systemem reklamowym. Użytkownicy będą mogli umieszczać na niej zdjęcia, wideo i autorskie teksty, które zostaną następnie wykorzystane w programie "The Ellen DeGeneres Show" oraz reality show "Gold Rush", wyprodukowanym przez Marka Burnetta - twórcy hitu telewizyjnego "Survivor", który zawojował wyobraźnię Amerykanów.

Jak powiedział CEO AOL, Randy Falco: - Cały rynek online odnotowuje wielki wzrost. Jeśli chcesz iść w kierunku, w którym zdążają wszyscy konsumenci, musisz nam zaufać.

Zgodnie z badaniem TNS Media Intelligence, wydatki na reklamę online bez wliczania linków sponsorowanych, wzrosły w amerykańskim internecie w zeszłym roku o 17% i osiągnęły poziom 9,8 mld USD. Jednak jest to wciąż zaledwie 6,5% wszystkich wydatków na reklamę w Stanach Zjednoczonych. Same wydatki na reklamę telewizyjną są siedmiokrotnie wyższe niż na reklamę online.

źródło:http://www.yahoo.com/

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak