AOL i Time Warner: a jednak rozwód?

Nie cichną analizy i spekulacje mediów dotyczące potencjalnej sprzedaży AOL przez AOL Time Warner.

America Online - firma wielce zasłużona dla rozwoju amerykańskiego internetu, która na bazie bezprecedensowej fuzji z Time Warner w 2001 r. stała się podstawą największego medialnego koncernu na świecie, najprawdopodobniej pójdzie pod młotek.

Jedyna kwestia, która jeszcze nie jest rozstrzygnięta to forma sprzedaży (w całości, czy w częściach) oraz oczywiście kwota transkakcji.

Time Warner coraz bliższy jest decyzji sprzedania AOL w częściach odpowiedzialnych za poszczególne obszary działalności: zawartość treściową i reklamę oraz obszar dial-up.

Kiedy Google inwestował w AOL 1 mld USD w 2005 r., wówczas America Online wyceniona została na ok. 20 mld USD. Dzisiaj Time Warner nie ma co marzyć o tak zawrotnej sumie. Cena akcji AOL wahająca się teraz w granicach 13-14 USD pozwala na oszacowanie wartości AOL na zaledwie ok. 3-4 mld USD.

Time Warner ceni jednak dotychczasowego partneta znacznie wyżej i za podzielony AOL - wg Wall Street Journal - chciałby uzyskać: 10 mld USD za portal i sieć reklamową oraz 3-4 mld USD za biznes dial-up.

Potencjalnych kupców jest dwóch: Yahoo! i Microsoft. Analitycy bardziej stawiają na Yahoo!, które gotowe jest zapłacić za AOL 10 mld USD i dzięki temu przejęciu uspokoić napiętą sytuację w zarządzie, wzmocnić swoją pozycję i tym samym uchronić się przed zakupem Microsoft. Aczkolwiek Microsoft też jest poważnym kandydatem.

Najbliższy czas pokaże czym zakończą się trwające rozmowy pomiędzy firmami oraz liczne i burzliwe spekulacje analityków i ekspertów branży.

Źródło: http://www.techcrunch.com