AOL do podziału

Dyrektor generalny America Online, Jonathan Miller, zapowiedział podział firmy na cztery części. To kolejny etap zmian, które mają na celu usprawnienie działania i poprawę wyników finansowych spółki.

Po podziale mają powstać cztery jednostki. Jedna - nazwana Audience - zajmować się będzie reklamą i kontentem, druga usługami dostępowymi, trzecia usługami "premium rate". Oddzielną jednostkę będzie stanowić AOL Europe, za którą pozostanie odpowiedzialny Philip Rowley. AOL będący częścią koncernu Time Warner zapowiedział na początku listopada redukcję zatrudnienia o ponad 700 osób.

Ze spółki odejdą także szefowie niektórych działów. Dyrektor generalny AOL International. J. Joseph Ripp, który był odpowiedzialny za kwestie technologiczne i marketing przejdzie z AOL do spółki matki - Time Warner Media and Communications.

Największym problemem dla AOL jest obecnie spadająca liczba klientów. Z usług firmy w II kw. br. korzystało 23,4 mln użytkowników. W II kw. 2003 r. było ich o ponad 25 mln.