Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

A.pl zadebiutowało na NewConnect

A.pl Internet ,spółka zarządzająca siecią e-delikatesów A.pl oraz e-sklepem Fresh24.pl, zadebiutowała dzisiaj na rynku akcji New Connect. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na dalszy rozwój działalności spółki oraz na umocnienie jej pozycji na rynku e-grocery.

Początkowo A.pl oferowało swoje usługi tylko dla mieszkańców stolicy, obecnie jest to sieć o zasięgu ogólnokrajowym obsługująca mieszkańców 25 miast w różnych regionach Polski. Spółka planuje dalszą ekspansję, dlatego w październiku 2011r. zakupiła sieć e-supermarketów Fresh24.pl tym samym umacniając swoją pozycje na polskim rynku e-grocery, czyli spożywczych sklepów internetowych.

Od 2010r. A.pl Internet współpracuje z firmami już notowanymi na Giełdzie Papierów Wartościowych: z Grupą Bomi (która jest zarówno dostawcą produktów jak i akcjonariuszem spółki) oraz Action (dystrybutor sprzętu IT działający także w obszarze handlu i produkcji między innymi urządzeń RTV/AGD oraz sprzętu biurowego).

W przyszłości spółka A.pl Internet planuje oprócz przejęcia kolejnych mniejszych podmiotów i ekspansji terytorialnej, uruchomienie sieci franczyzowych. Obecnie spółka współpracuje z sieciami o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim(Alma, Piotr i Paweł). Firma zainwestuje także w rozwój oferty zarówno artykułów spożywczych jak i pozostałych działów.

Nie tylko sklep

Silna ogólnopolska sieć sklepów e-grocery staje się także atrakcyjnym kanałem dotarcia do klientów z ofertami marketingowymi. Już teraz na specjalne zlecenia producentów firma wysyła razem zakupami dodatkowe informacje o produktach oraz ich próbki, następnie za pomocą telemarketerów weryfikuje opinie klientów na temat zakupionych produktów. Firma zakłada, że tego typu projekty pomogą jej pomóc w zwiększeniu dochodów jak i rentowności spółki. Sprzedaż produktów w e-delikatesach A.pl zwiększyła się około trzykrotnie w ostatnim roku, a zarząd spółki szacuje że rentowność na rynku ogólnopolskim uda się jej osiągnąć w IV kwartale 2012r.

Do obrotu trafiło 3 973 600 akcji A.pl Internet o nominalnej wartości 397 360 zł. W ramach oferty prywatnej akcje będą sprzedawane w cenie 7,5 zł walor.

W Polsce rynek e-grocery stanowi 0,1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Wartość rynku zakupów spożywczych przez Internet jest szacowana na 200-300 mln zł. W ciągu najbliższych lat przewidywany jest wzrost na rynku e-grocery nawet o ponad 30 proc. rocznie. Jeśli te przypuszczenia się sprawdzą to w ciągu pięciu lat wartość tego rynku w Polsce będzie wynosić 1,8 do 2,5 mld złotych.