A.pl wprowadzi wyszukiwarkę Fablo

Internetowe delikatesy spożywcze jako pierwsze w Polsce wprowadzą nowy standard wyszukiwania produktów dla e-commerce. Inteligentna narzędzie Fablo, pozwoli sprawdzić, jaki wpływ na zachowanie klientów ma sprawniejsze wyszukiwanie produktów.

Wyszukiwarka firmy Fablo, podobnie jak ta znana z Google, potrafi odgadnąć, o co chodziło autorowi zapytania, nawet jeśli zostało ono sformułowane błędnie lub nieprecyzyjnie. Wyposażona w funkcję instant, prezentuje wyniki na stronie już w trakcie wpisywania tekstu.

A.pl będzie pierwszym sklepem internetowym w Polsce, który wypróbuje to nowe narzędzie. W okresie testów, będzie korzystać ze starej i nowej wyszukiwarki równocześnie.

Wdrożenie pozwoli wykazać w jaki sposób jakość wyszukiwania wpływa na decyzje zakupowe, jak skrócenie procesu zakupów przekłada się na efektywność sprzedaży i z czego te zmiany wynikają - mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet S.A.

Klienci internetowych sklepów spożywczych mają z reguły określoną listę zakupów i nie szukają nowych produktów. Igor Dzierżanowski z Fablo przekonuje, że ich wyszukiwarka może być rozwiązaniem tego problemu branży e-commerce.

Klienci sklepów internetowych niechętnie korzystają z wyszukiwarek w sklepach, ponieważ nie działają. Jeżeli otrzymają narzędzie, które pozwala szybko i intuicyjnie przeglądać asortyment sklepu, daje przewidywalne wyniki i błyskawicznie prezentuje poszukiwane produkty, zaczną z niego korzystać podnosząc wartość koszyka - mówi Dzierżanowski.