Agora: przychody z dzienników i internetu 16% w dół w II kw.
- Anna Meller,
- 03.08.2006, godz. 13:05
W drugim kwartale br. zysk operacyjny spółki medialnej Agora w dziale dzienników i internetu zmniejszył się o 98,5% w stosunku do analogicznego okresu w 2005 roku. Zysk osiągnął poziom 0,8 mln zł - podaje PAP.
Same przychody Agory z dzienników i internetu wyniosły 213 mln zł. To o 16% mniej niż w II kwartale 2005 roku.
EBITDA spadła o 80,3% do 14 mln zł.
W raporcie za II kw. br. Agora nie wyszczególniła wyników za działalność internetową - są one podane łącznie z dziennikami. Jedyną informację, jaką znajdziemy w raporcie dotyczącą stricte internetu, jest ogólnikowe stwierdzenie: W drugim kwartale 2006 r. pion Internet osiągnął dodatni wynik na poziomie EBITDA. Dynamicznie rosły wpływy ze sprzedaży usług reklamowych, w porównaniu do ubiegłego roku wzrost wyniósł 46,6% (bez uwzględnienia wpływów z ogłoszeń).
Wyniki Agory rozczarowały analityków. Wiceprezes spółki zaznaczył jednak wczoraj, że grupa unowocześni strukturę przychodów. Zdaniem Bąka będzie się to wiązało z zainwestowaniem znacznych środków w internet. Przychody z reklamy online nie zstąpią jednak przychodów z innych źródeł.
W maju br. portal Gazeta.pl miał prawie 5 mln użytkowników (real users, wyniki za megapanelem PBI/Gemius SA) i zasięg na poziomie 39%.
Informację podajemy za PAP.
Jakie są przychody Gazeta.pl z internetu? Nie ma ich bowiem wyszczególnionych w kwartalnym raporcie Agory.
W pierwszej połowie 2006 r. przychody pionu Internet wyniosły 8 mln zł i wzrosły w stosunku do pierwszej połowy roku 2005 o 26%.
Wiceprezes Bąk poinformował wczoraj, że Agora zainwestuje dalej w internet. Jak to miałoby wyglądać? Jakie inwestycje spółka chce przeprowadzić?
Rozwój w segmencie internetu należy do najważniejszych zadań Agory w nadchodzącym okresie. Dzięki konsekwentnej realizacji wcześniej założonej strategii, działalność internetowa Agory osiągnęła w 2004 roku dodatni wynik na poziomie EBITDA. Teraz pracujemy z konsultantami nad planem rozwoju, który może przebiegać dwutorowo: poprzez projekty organiczne i ekonomicznie racjonalne akwizycje. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby rozmawiać o szczegółach. O szczegółowych projektach będziemy informować rynek na etapie ich wdrożenia do realizacji.
Zobacz też:
Dodaliśmy wypowiedź Tomasza Józefackiego, szefa Gazeta.pl dotyczącą wyników finansowych portalu.