Google ujawni dane o fałszywych kliknięciach

Jeszcze dzisiaj każdy reklamodawca Google będzie miał dostęp do informacji dotyczącej liczby fałszywych kliknięć, donosi serwis News.com.

Reklamodawcy oczekiwali od Google większej przejrzystości w kwestii click fraud, firma wyszła im więc naprzeciw, mówił serwisowi News.com Shuman Ghosemajumder z Google.

Reklamodawcy, którzy podchodzili do kwestii click fraud nieufnie i nie mieli pewności jak dużo kliknięć jest fałszywych, będą teraz otrzymać te informacje bezpośrednio od Google.

Będą mogli zobaczyć w jaki sposób ich chronimy, mówił Ghosemajumder dziennikarzowi serwisu News.com. Nie podał jednak dokładnie ile kliknięć jest traktowanych jako fałszywe. Według firm badawczych oszukane kliknięcia, stanowią od 14 do 20% wszystkich.

Zjawisko click fraud jest największym zagrożeniem dla firm korzystających z usług reklamy w wyszukiwarkach. Oszukane kliknięcia następują wtedy, gdy link sponsorowany jest klikany przez podstawioną osobę lub robota w celu wyłudzenia pieniędzy lub nieuczciwej konkurencji.

Źródło: News.com (ang.)

***

Więcej o zjawisku click fraud:

Naga prawda o fałszywych kliknięciach

Rozsądna walka Google z fałszywymi kliknięciami