Ad.net rozlicza według telefonów

Ad.net rozpoczął testy rozliczania kampanii reklamowych realizowanych na zrzeszonych w sieci witrynach w oparciu o wygenerowane kontakty z udostępnianym przez Internet Group Call Center.

Oferta jest skierowana głównie do klientów, którzy definiują cele swoich kampanii poziomem wygenerowanych kontaktów telefonicznych, czyli przede wszystkim do banków, firm ubezpieczeniowych, restauracji czy deweloperów.

Nowy produkt ma być - w zamierzeniu twórców - atrakcyjny również dla mniejszych reklamodawców lokalnych, którzy do tej pory mogli uważać internet za mało skuteczne narzędzie marketingowe. Jak nam wyjaśnia Krzysztof Łada, dyregtor zarządzający Ad.net oferta może być szczególnie interesująca z dwóch względów: - Pierwszy to fakt, że w przypadku lokalnych usług chętniej korzystamy z telefonu niż z internetu, a drugi to fakt, że w przypadku rozmów telefonicznych mniejszym przedsiębiorcom łatwiej jest określić efektywność kosztową. Tak jak z pierwszym argumentem można dyskutować, gdyż są to jednak dane dla rynku amerykańskiego i dokładnie nie wiadomo, jak się one przekładają na nasze krajowe podwórko, to drugi argument jest jak najbardziej aktualny - wyjaśnia nam.

Kampania testowa promuje należącą do Internet Group usługę telekomunikacyjną HaloNet.

Stworzenie wspólnej oferty Internet Group i Ad.net jest elementem realizacji wspólnej strategii, bazującej na synergii zasobów Internet Group i CR Media Consulting SA. Firmy podpisały list intencyjny 28 lutego 2006 roku w sprawie przejęcia brokera.

Jednym z elementów wspólnej strategii jest rozwój projektów e-marketingowych i stworzenie pierwszego kompleksowego E-Kontakt Center, integrującego telekomunikacyjne i internetowe techniki wspierające sprzedaż.

Wielkość rynku reklamowego bazującego na efektywnościowym modelu rozliczeń na świecie szacowana jest na 30% procent wszystkich wydatków marketingowych.

***

Wywiad z Krzysztofem Ładą, szefem Ad.net: "Adnet: cel to utrzymać pozycję"

"Internet Group chce kupić Gadu-Gadu"