IAB rozlicza z reklamy video

Branżowa organizacja IAB opublikowała nowe wskazówki, w jaki sposób mierzyć kampanie z wykorzystaniem reklamy multimedialnej. To kolejny krok IAB w celu regulacji i ujednolicenia zasad marketingowych w sieci.

IAB po konsultacjach z organizacjami zajmującymi się marketingiem internetowym przedstawiła zasadę liczenia odsłon reklamy video. O jednorazowym wyświetleniu reklamy możemy mówić, kiedy serwer reklamowy (zbierający logi) otrzyma zapytanie o otworzenie pliku multimedialnego i na takie zapytanie odpowie. Innymi słowy, kiedy nastąpi otwieranie okna ze streamingiem i skończy się buforowanie pliku, a w rezultacie na ekranie użytkownika pojawia się przekaz marketingowy.

IAB wskazuje, że jako odsłony nie powinno się liczyć samej próby otwarcia pliku zakończonej w momencie, kiedy jeszcze trwa ładowanie pliku.

Za reklamę multimedialną organizacja branżowa uznaje: streaming, animacje video, reklamę w grach, treści muzyczne o charakterze wideo pojawiające się odtwarzaczach multimedialnych. IAB wskazuje, że ta forma marketingowa może pojawiać się "na żywo" (w momencie przeglądania strony, grania w grę), może być udostępniona w formie do pobrania oraz trzymana w archiwum.

Ze względy na agresywny wzrost łączy szerokopasmowych istnieje potrzeba wprowadzenia zasad mierzenia reklamy multimedialnej - zaznaczył w przesłanym komunikacie Greg Stuart, dyrektor zarządzający IAB.

Wskazówki IAB zostały wcześniej zbadane przez organizacje zajmujące się marketingiem internetowym: Digital Video Innovation, Media Research, and Interactive Marketing and New Media Committees.

Przedstawicieli branży zachęca się do dyskusji na temat nowych regulacji. Wszelkie komentarze można umieszczać na stronie IAB.

Więcej na temat regulacji IAB tutaj