Debiut porównywarki Nokaut w najbliższych tygodniach

Nokaut - nowa porównywarka cen produktów i usług - ma wystartować w ciągu kilku tygodni. Rozpoczęła się już rejestracja sklepów zainteresowanych współpracą. Nie tylko polskich. Współpracą z Nokaut zainteresował się gracz, który "zalicza się do ścisłej czołówki światowego handlu elektronicznego". Nokaut ma być platformą drugiej generacji, opartą na filozofii Web 2.0. O szczegółach opowiada Michał Jaskólski, szef działu IT.

Od 21 marca 2006 przedstawiciele polskich i zagranicznych sklepów internetowych mogą zgłaszać chęć wprowadzenia swojej oferty do nowej internetowej porównywarki cen. Sklepy, które zarejestrują się do końca marca mogą liczyć na preferencyjne warunki współpracy - między innymi otrzymają do wykorzystania 270 zł na promocję w wyszukiwarkach. Będą też mogły bezpłatnie przetestować narzędzia jeszcze przed oficjalną premierą.

- Jeszcze zanim ruszyła rejestracja, otrzymaliśmy deklaracje współpracy od kilku ważnych graczy na polskim rynku. Jest też jeden partner z zagranicy, który zalicza się do ścisłej czołówki światowego handlu elektronicznego - podkreśla Wojciech Czernecki, członek zarządu firmy Nokaut i jeden z pomysłodawców projektu.

Michał Jaskólski, dyrektor działu IT jest drugim pomysłodawcą i twórcą Nokaut. Zapowiadają, że ich porównywarka będzie unikalna. Ma zaoferować internautom możliwość wygodnego oraz wiarygodnego porównywania cen, a także cech produktów, warunków zakupu oraz samych sklepów internetowych.

Na pytania Internet Standard odpowiada Michał Jaskólski, dyrektor działu IT w firmie Nokaut

Michał Jaskólski

Czym różnić się będzie Nokaut od Ceneo.pl czy Skąpca?

Michał Jaskólski, dyrektor działu IT w firmie Nokaut: Dla klienta różnica będzie widoczna już w pierwszej chwili. Szybkość działania, wygoda, prostota to zasady, którymi się kierujemy projektując naszą porównywarkę, szczególnie mechanizmy porównujące i filtrujące oferty. Różnica z punktu widzenia sklepów jest widoczna już teraz. Prosta integracja, jasne zasady współpracy, brak abonamentu czy opłaty wstępnej i 270 PLN do wykorzystania na start.

Czy Nokaut chce się specjalizować w konkretnym asortymencie?

MJ: Nie, chcemy ogarnąć całość polskiego rynku e-commerce, choć na początku skupiamy się na tych produktach, które cieszą się największym zainteresowaniem - od płyt czy książek po sprzęt RTV.

Z iloma sklepami chce współpracować Nokaut?

MJ: Chcemy rozpocząć współpracę z 250-300 sklepami, wliczając w tym największych graczy na polskim rynku. Ze względu na niskie bariery wejścia, jesteśmy otwarci na współpracę również z niewielkimi podmiotami.

Czy będzie możliwe porównywanie również ofert z serwisów aukcyjnych?

MJ: Tak, choć nie od razu.

Według jakich parametrów będzie możliwe porównywanie ofert sklepów? - oprócz cen oczywiście.

MJ: Od strony technicznej nie ma tu żadnych barier, większą rolę ma jakość bazy danych o ofertach, która stopniowo powstaje.

Jak Nokaut będzie promować "długie ogony" współpracujących z nim sklepów?

MJ: Mamy kilka pomysłów dotyczących sposobu prezentacji ofert. Na wykorzystaniu potencjału "long tail" w pewnej części opiera się nasz model biznesowy.

W blogu Nokaut.pl znalazłam taki wpis: -"Nasz tajny plan wygląda następująco: po pierwsze dostarczymy polskim sprzedawcom internetowym wartki strumień odwiedzających zainteresowanych zakupem (dzięki porównywarce cen nokaut.pl), a po drugie - pomożemy sprzedawcom zamienić w klientów jak największy procent odwiedzających, nie tylko z nokautu, ale i z innych źródeł." Stąd dwa pytania: Jak Nokaut chce zdobyć użytkowników i jak Nokaut zmieniać będzie odwiedzających w kupujących?

MJ: Tak jak każdy inny serwis: spełnieniem potrzeb internautów i ciężką pracą.

Liczymy na to, że w części pomogą nam sami użytkownicy, informując swoich znajomych, natomiast wsparcie finansowe ze strony inwestora pozwoli nam na wykorzystanie kanałów marketingowych niedostępnych dla konkurencji.

Odpowiadając na drugie pytanie: będziemy edukować sklepy w zakresie optymalizacji konwersji, choć sama edukacja to nie całość naszych planów w tym zakresie. Chcemy udostępnić też narzędzia, które pomogą w monitorowaniu efektów optymalizacji.

Wiadomo, że twórcy Nokaut mają doświadczenie z zakresu SEO. Domyślam się, że będą je wykorzystywać. Jak?

MJ: Tak samo jak doświadczenie w zakresie marketingu czy technologii. Skuteczne SEO nie opiera się na magicznych sztuczkach i wymaga koordynacji wielu działań: konkretnego zaprojektowania struktury serwisu, efektywnych sposobów prezentacji treści, wykorzystania siły "długiego ogona" i budowania zewnętrznych linków z wiarygodnych serwisów. Planujemy podjęcie wszystkich tych działań.

bmp AG, spółka branży venture capital, już w grudniu zakupiła 1/3 udziałów w spółce Nokaut.

***

bmp AG zainwestuje w nową porównywarkę cen

Więcej o polskich porównywarkach

Aktualizacja: 22 marca 2006 14:02

Do wiadomości dodaliśmy wywiad z Michałem Jaskólskim, dyrektorem działu IT w firmie Nokaut.