Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

90% marketerów z USA stawia na nowe media

Dziewięciu na dziesięciu amerykańskich marketerów przeznaczy część swoich budżetów reklamowych na reklamę w tzw. nowych mediach, jak gry komputerowe czy wirtualne światy typu Second Life.

12% ankietowanych stwierdziło, że aż 40% swoich budżetów przeznaczy na eksperymentalną i innowacyjną reklamę w mediach innych niż tradycjne. Średnie wydatki na reklamę w "nowych mediach" będą stanowić 15% budżetów reklamowych.

Największych zmian, by zainteresować reklamodawców, wymagają zdaniem ankietowanych : prasa (51% głosów), sieci telewizyjne (34,5%) oraz radio (33,8%).

Za największą niespodziankę mijającego roku, marketerzy uznali olbrzymi wzrost zainteresowania wirtualnym światem Second Life, wzrost popularności YouTube oraz popularyzację serwisów WWW zbierających informacje z kilku źródeł, czyli tzw. mashupów. Najmniejsze zdziwienie ankietowanych wzbudziła coraz większa popularność audycji telewizyjnych dostępna w internecie. W ten sposób w USA można (legalnie) oglądać np. serial Lost.

American Advertising Federation przeprowadziło ankietę wśród 1000 marketerów.

Więcej: AAF (witryna w języku angielskim)