Interia: robimy nową platformę komunikacyjną i nowe formy reklamy

Jeszcze w tym miesiącu krakowska spółka zamierza uruchomić serwis społecznościowy z usługami z sektora komunikacji internetowej. Obecnie pracuje również, najprawdopodobniej z Google, nad stworzeniem nowych form reklamowych działających w oparciu o wyniki wyszukiwania stron internetowych - wskazał prezes Interii.

Nowy serwis nazywa się "Znajomi" i będzie zintegrowany z serwisem czatowym "Czateria". Oficjalny start usługi, która będzie pełniła funkcję rozbudowanej platformy komunikacyjnej, nastąpi najpóźniej za 3 tygodnie.

Jacek Pasławski, prezes spółki liczy, że uruchomienie tej usługi przyczyni się do zwiększenia zysków portalu. Przypomnijmy, że w pierwszej połowie br. Interia zanotowała 1,2 mln zł zysku netto (w ubiegłym roku miała stratę 3,3 mln zł).

Interia chce również rozbudować swój serwis multimedialny. Jest w trakcie rozmów z przedstawicielami wytwórni płytowych, które jednak jak do tej pory nie przebiegają pomyślnie dla portalu. Ceny proponowane przez producentów wciąż przekraczają możliwości spółki.

Jak zaznaczył prezes Interii, spółka w tej chwili współpracuje z jedną z zagranicznych firm nad tworzeniem nowych form reklamy działających w oparciu o wyniki wyszukiwania stron internetowych. Najprawdopodobniej jest to Google. Przypomnijmy, że już wcześniej Interia nawiązała współpracę z amerykańską spółką, udostępniając u siebie jej wyszukiwarkę.

Złośliwi twierdzą, że promocja nowej wyszukiwarki w Interii przyczyniła się de facto to wypromowania Google jako drugiego podmiotu w Polsce kosztem krakowskiego portalu (WP w rankingu witryn spadła na 3 miejsce, Interia na 4 pod względem liczby użytkowników i na 5 pod względem liczby odsłon - dane za lipcowymi wynikami megapanelu).

W tej chwili ok. 60% przychodów portalu pochodzi z reklamy internetowej.

Informację podajemy za PAP.