Kto, co i dlaczego kupuje w internecie
- Magdalena Górak,
- 27.04.2005, godz. 11:49
Już jutro na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" przedstawiony zostanie raport "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy". Dziś prezentujemy jego fragmenty.
O możliwości robienia zakupów w internecie słyszało 97% internautów objętych badaniem. 30,8% użytkowników robi zakupy online kilka razy w roku, a 14,3% kilka razy w miesiącu.
Najczęściej wymieniane przez internautów zalety dokonywania zakupów w internecie to oszczędność czasu, możliwość złożenia zamówienia o każdej porze dnia i nocy oraz dostawa produktu prosto do domu.
Badani z grupy osób, które kupowały w internecie, deklarowali, że najczęściej dokonują zakupu książek oraz płyt. Aż 42,5% internautów z tej grupy kupiło książkę przynajmniej raz w ciągu półrocza, a 17,6% rzadziej niż raz na pół roku. Płyty przynajmniej raz w ciągu sześciu miesięcy zakupiło w internecie 21,3% osób z tej grupy.
Jak wynika z wypowiedzi właścicieli, prezesów czy osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych, dane na witrynach sklepów są na prawie 40% z nich aktualizowane codziennie lub prawie codziennie. Raz w miesiącu treści zmieniane są w przypadku jedynie 6,3% sklepów.
Pełen raport zostanie zaprezentowany już jutro na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" organizowanej przez serwis Money.pl.